arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۵

القاعده مسئولیت حمله مالی را بر عهده گرفت/ افزایش شمار تلفات به ۶۰ تن

گروه تروریستی المرابطون، وابسته به القاعده مسئولیت حمله روز گذشته در مالی را که به کشته شدن بیش از ۶۰ نظامی انجامید بر عهده گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه تروریستی المرابطون، وابسته به القاعده مسئولیت حمله روز گذشته در مالی را که به کشته شدن بیش از ۶۰ نظامی انجامید بر عهده گرفت.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری استوشیتدپرس،‌ روز چهارشنبه یک عامل انتحاری سوار بر یک خودروی مملو از مواد منفجره وارد یک پادگان ارتش در شمال کشور مالی شد و جان دستکم ۶۰ تن را گرفت و ۱۱۵ سرباز و شبه نظامی سابق را که تلاش می‌کردند ثبات را به این منطقه باز گرداند زخمی کرد؛ حمله‌ای که ضربه محکمی به تلاش‌های صلح محسوب می‌شود.
 
پس از این حمله گمانه زنی‌ها فورا به طرف گروه‌های افراط گرایی که در این منطقه عملیات انجام می‌دهند و مخالف توافق صلح ۲۰۱۵ هستند، معطوف شد.
 
یکی از خبرگزاری‌های موریتانی اعلام کرد گروه "المرابطون" شاخه القاعده در شمال آفریقا مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
 
این انفجار در پایگاه عملیات مشترک در شهر گائو مالی صورت گرفت که محل استقرار سربازان مالی و صدها شبه نظامی سابق را که در سال ۲۰۱۵ توافق صلحی با دولت امضا کردند، هدف گرفت.
 
به گفته شاهدان هم زمان با اینکه صدها سرباز و شبه نظامی برای نشستی در این کمپ گرد هم آمده بودند این حمله انتحاری صورت گرفت.
 
دفتر ریاست جمهوری مالی اواخر روز چهارشنبه تعداد کشته شدگان را ۶۰ تن و زخمی شدگان را ۱۱۵ تن اعلام کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان