arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۵

استقبال ظریف از تصمیمات اجلاس سازمان همکاری اسلامی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه عصر پنجشنبه تصمیمات اجلاس فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در مورد همکاری بین المللی برای کمک به مسلمانان روهینگیا را خوب توصیف کرد و گفت: امیدوارم کشورهای اسلامی بتوانند با یکدیگر همکاری بهتری در این زمینه داشته باشند.
 
به گزارش انتخاب، دکتر 'محمدجواد ظریف' رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پس از شرکت در این اجلاس در کوالالامپور پایتخت مالزی در گفت وگو با ایرنا و صداوسیما، تاکید کرد: تصمیمات اجلاس در مورد همکاری بین المللی در خصوص کمک به مسلمانان میانمار تصمیمات خوبی است و امیدوارم کشورهای اسلامی بتوانند با یکدیگر همکاری بهتری در این زمینه داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات ثابت تمام نشست های سازمان همکاری اسلامی بحث فلسطین است، گفت: تحولات اخیر به ویژه سیاست های دولت جدید آمریکا در مورد فلسطین اشغالی جامعه بین المللی و بخصوص کشورهای اسلامی را نگران کرده است.
ظریف گفت: ما هم معتقدیم به رغم اختلافات میان جهان اسلام هنوز موضوع فلسطین مهمترین و با اولویت ترین موضوع سازمان همکاری اسلامی است و بر این موضوع نیز تاکید کردیم.
 
وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص بدعهدی های آمریکا در مورد برجام به نامه هایش به 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه اشاره کرد و گفت: در ماه های گذشته اجلاس وزرای خارجه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی نامه ها تشکیل شد.
 
وزیر امور خارجه گفت: یک اجلاس هم در سطح معاونین وزرا به عنوان کمیسیون مشترک هفته گذشته تشکیل شد که در آن اجلاس نظرات خود را در مورد تمدید قانون 'ایسا' توسط آمریکا مطرح کردیم.
 
وی گفت: آمریکایی ها هم اعلام کردند قصد دارند از اجرای این قانون خودداری کنند و اجلاس هم بر ضرورت اجرای کامل برجام توسط همه کشورها تاکید کرد.
ایران در نشست هفته گذشته کمیسیون مشترک برجام، بدعهدی های امریکا را تشریح کرد و واشنگتن هم به ایران وسایر کشورهای عضو اطمینان داد با اقداماتی که انجام داده تصویب ایسا تاثیری بر اجرای برجام نخواهد گذاشت.
منبع:دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان