arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۵

عامل حمله استانبول: آنها را کشتم، چون...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عامل حمله به کلوپ شبانه در استانبول در شب تحویل سال میلادی گفت: به آنها تیراندازی کردم؛ زیرا آنها "کافر" هستند.

به گزارش انتخاب، عبدالقادر ماشاریپوف قاتلی که 39 نفر را در شب تحویل سال در استانبول به کام مرگ فرستاد، تاکید کرد: آنها کافر هستند و به این دلیل به آنها حمله کردم. ابتدا یک نیروی پلیس به من تیراندازی کرد و اگر موفق به قتل او نمی شدم نمی توانستم وارد کلوپ شوم.

به نوشته "روسیا الیوم"، بازجویان متوجه شدند که این قاتل ازبکستانی زبان ترکی را بسیار بد صحبت می کند و از این رو تمام سوالات را به زبان روسی پاسخ می دهد.

وی درباره جزییات حمله به کلوپ شبانه در استانبول گفت: هنگام ورود به ترکیه در شهر قونیه ساکن شدم. یک سال را در آنجا گذراندم، در آن زمان بود که نامه نگاری با رقه را آغاز کردم. دستوراتی از داعش مبنی بر انجام حمله انتحاری در شب تحویل سال میلادی در میدان تقسیم دریافت کردم. از این رو به استانبول سفر کردم. در هنگام زمینه سازی و مقدمه چینی برای انجام عملیات، فیلمی را تهیه کردم و به رقه فرستادم، شخصی موسوم به حاج آکا امیر داعش و معاونش در استانبول نیز موافقت خود را اعلام کردند.

این جنایتکار افزود که پس از انجام کشتار دستوراتی از رقه مبنی بر اینکه برای مدتی پنهان بماند، دریافت کرده است.

وی گفت: بنا به دستوراتی که دریافت کردم، با علی محمد جمیل ـ یک عراقی که به همراه ماشاریپف دستگیرشد ـ تماس گرفتم و با یک زن سنگالی به نام دیانا در آپارتمانی در منطقه اسینیورت ساکن شدم و 4 یا 5 بار آپارتمان خود را تغییر دادیم. پس از آن علی محمد جمیل به ما اطلاع داد که تدابیر امنیتی شدیدتر شده است از این رو آپارتمان جدیدی برای ما اجاره کرد.

پیش از این اعلام شده بود که جنایتکار استانبول قبل از بازداشت، برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از بالگردهای هدایت شونده برنامه ریزی کرده است.
منبع:العالم
نظرات بینندگان