arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵

انتقاد یک نماینده مجلس از کمبود امکانات آتش‌نشانی/باید آتش با تجهیزات مهار می‌شد نه نیروی‌های فداکار!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از کمبود امکانات اطفای حریق در حادثه پلاسکو گفت: آتش سوزی طبقات فوقانی این ساختمان باید با تجهیزات پیش رفته مهار می شد نه نیروی انسانی فداکار.

به گزارش انتخاب، فریده اولاد قباد  اظهار کرد: روز گذشته جمعی از نمایندگان تهران در محل ساختمان فرو ریخته پلاسکو حضور یافتند که از نزدیک در جریان امداد نجات قرار گیرند، ما همچنین درجلسه ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر کشور استاندار، فرماندار، شهردار و رئیس شورای شهر حضور پیدا کردیم تا وظیفه نظارتی خود را در این باره ایفا کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در طبقات فوقانی این ساختمان رخ داده بود باید این آتش سوزی با تجهیزات خاصی مهار می‌شد نه اینکه اتکای ما صرفا به نیروی انسانی فداکار باشد. البته این حادثه زنگ خطری برای ماست و باید بدانیم که این آخرین ساختمان در تهران نیست که با چنین فاجعه‌ای مواجه شده لذا باید از وقوع حوادث مشابه پیشگیری کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اقدامات هماهنگ نیروی‌های نظامی انتظامی و امداد نجات پس از ریزش ساختمان پلاسکو یادآور شد: اگرچه عمق این فاجعه بسیار بیشتر از آن بود که ما توجه می‌کردیم و هنوز هم نتوانستیم کسانی که زیر آوار بودند را بیرون بیاوریم.

اولاد قباد اضافه کرد: ما در مجلس وظیفه داریم که بحث اختصاص بودجه برای تجهیزات و امکانات آتش نشانان را مورد بررسی قرار دهیم و میزان تخصیص اعتبارات را نیز ارزیابی کنیم، بر همین اساس مجمع نمایندگان تهران جلسه فوق العاده ای را برای پیگیری و ارائه نظرات کارشناسی و همچنین بررسی روند امداد رسانی برگزار خواهد کرد. تا در صورت لزوم نسبت به اقدام قوانین یا بررسی نحوه اجرای قوانین مصوب اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه به جای هزینه‌های غیر ضروری باید تجهیزات مدرن در اختیار دستگاه های امدادی قرار گیرد ادامه داد: حضور اعضای مجمع نمایندگان تهران در محل حادثه با هدف نظارت و پیگیری امداد رسانی و نجات جان مسدومین انجام شد و همچینن همدردی با خانواده آسیب‌دیدگان ما در مرحله بعد به بررسی علل عوامل موضوع و پیشگیری از تکرار این اتفاقات در آینده خواهیم پرداخت. نمایندگان تهران نیز گزارش های خود در باره بازدید از محل حادثه را برای جمع بندی و ارائه گزارش به مجمع نمایندگان ارائه خواهند کرد.

نمایندنه مردم تهران در مجلس ضمن تسلیت در گذشت جمعی از آتش نشانان در این حادثه اظهار کرد: ما هنوز هم نیروهای مومن متهد و ایثارگری داریم که حاضرند برای نجات جان دیگران از جان خود بگذرند؛‌این حادثه تداعی کننده دوران دفاع مقدس و ایثارگریی های آن دوران بود که زبان و قلم از بیان آن قاصر است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس در پایان با تاکید بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی برای نحوه مواجه مردم با سوانح و بحران ها تصریح کرد: نباید در این ضمینه سیاه نمایی کنیم، اگر مردم نگران درمحل حادثه تجمع کرده بودند مقصر خودمان هستیم ما باید نحوه مواجهه با بحران و همچینن کمک رسانی در چنین شرایطی را از مقاطع ابتدایی آموزش دهیم تا مردم در چنین شرایطی تماشاچی نباشند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان