arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

پیام معاون امور هنری به نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر پیام داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر پیام داد.

به گزارش انتخاب، متن پیام بدین شرح است:

در گذشته‌ای نه چندان دور میان هنر و زندگی مردم مرز مشخصی وجود نداشت و به دیگر بیان هنرهای تجسمی در متن زندگی جریان داشت و در جای جای آن دیده می‌شد. امروزه اما در کنار عرصه‌های کاربردی و آذینی ، هنر عرصه تعالی  افکار و ایده‌ها، نقدها و نظرها، چالش‌ها و راهبردها است.با چنین رویکردی هنر، بیانی عمیق و عرصه‌ای چالش برانگیز است که لایه‌های معنایی و اشکال متنوعی دارد. از اینرو است که امروزه، قالب‌ها و صورت‌ها در خدمت معانی و تفسیرها در آمده و هنرمندان از روش‌های گوناگون برای عرضه ایده‌های خود می‌گیرند.

طبعا در این ساختار هنر از قید محدوده  قالب‌ها و روش‌ها عبور می‌کند و به بی‌کرانگی متن و محتوا پر می‌کشد.این خصیصه  که در دو دوره اخیر جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی محور توجه بوده و عرصه وسیعتری را پیش روی هنرمندان صاحب ذوق این مرز و بوم گسترانیده است.

تداوم این رویکرد مناسب، صرفا موجب تنوع  بخشی و روز آمدی صرف نیست بلکه زمینه است تا هنرهای تجسمی کشور  بتواند ظرفیت‌هایش را باز شناسایی کند و قابلیت‌های گنجینه‌های هنری خود را به جهانیان معرفی نماید.

اینجانب از حضور فعال هنرمندان و تلاش ارزشمند همه دست اندرکاران جشنواره و دبیر محترم آن تشکر می‌کنم و سلامتی و سرافرازی هنرمندان ارجمند رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی را از خداوند بزرگ مسالت می‌نمایم.

علی مرادخانی

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان