arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵

باهنر: مرحوم هاشمی رئیس ستاد فرماندهی انقلاب اسلامی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: مرحوم آقای هاشمی رئیس ستاد فرماندهی انقلاب اسلامی بود.

محمدرضا باهنر عصر امروز (شنبه) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: درگذشت آقای هاشمی یک اتفاق غیرمترقبه بود. ایشان یک شخصیت کم‌نظیر و یک نبی نظری برای انقلاب اسلامی به حساب می‌آمد. اگر ما امام را فرمانده انقلاب اسلامی بدانیم، آقای هاشمی رفسنجانی رئیس ستاد این فرماندهی است که از افراد مؤثر و هیأت امنای قبل از پیروزی انقلاب بود.

وی ادامه داد: او پیش از پیروزی انقلاب ماموریت سختی داشت و خیلی از مسائل را تنظیم می‌کرد و از مؤمنینی که در جامعه روحانیون مبارز یکی از نهادهای انقلاب اسلامی شد به حساب می‌آمد. ضمن اینکه چند روز بعد از انقلاب تاسیس حزب جمهوری اسلامی را اعلام کردند.

باهنر با بیان اینکه با درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی سخت است برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام کسی را به جای او تایید کرد، گفت: در مجمع تشخیص، سه رئیس قوه عضو هستند و کسی که ریاست او را بر بتابند سخت پیدا می‌شود. اگر یکی از رؤسای قوا هم رئیس مجمع شوند دغدغه دیگری هم وجود دارد که مجمع به سمت آن قوه کشیده شود. بعضی‌ها می‌گویند ریاست انتخابی باشد ولی آن هم مشکلی به وجود می‌آورد چراکه مجمع فراکسیونی شود، گرچه چنین فضایی وجود ندارد. خدا به مقام معظم رهبری توفیق دهد که با تدبیراشان این مسأله را با خیر وخوشی بگذراند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: البته این دوره مجمع اسفند به پایان می‌رسد اما در این دو ماه دو کار مهم یعنی تعیین مغایرت‌های برنامه ششم با سیاست کلی و همچنین بودجه سال 96 باقی مانده که هر دو باید قبل از سال تمام شود و مجمع نمی‌تواند از آنها غفلت کند. دو راه وجود دارد؛ یکی اینکه اگر حضرت آقا مصحلت بدانند به صورت موقت یک نفر جلسات مجمع را تا پایان این دوره اداره کند یا اینکه تصویب شود موقتاً توسط کمیسیون صورت گیرد تا تکلیف این دو قضیه در نبود رئیس مجمع مشخص شود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتخابات آینده یادآور شد: با کنار رفتن آقای احمدی‌نژاد، افراد زیادی خود را برای حضور در انتخابات گرم می‌کنند. در جامعه اصول‌گرایی هم تلاش‌هایی شروع شده تا چتر وحدت را بزرگتر کنند و در یک ساختار کار ادامه یابد. جبهه مردمی نیروهای اسلامی هم کار خود را شروع کرده و گروه‌های مختلف در حال پیوستن به آن هستند که شاید بتوانند کار را به سر و سامان برسانند. ما هم در جامع اسلامی مهندسین تفاهم کردیم که از آن حمایت کنیم و از گروه‌های جبهه پیروان هم کمی به این جبهه پیوستند و هنوز تعدادی هستند که ممکن است بپیوندند.

وی همچنین با تسلیت بخاطر حادثه ساختمان پلاسکو، تاکید کرد: این حادثه فاجعه بزرگی بود و تاثیرات منفی داشت؛ البته قهرمانان آتش‌نشان قوی بودند که زندگی خود را برای دیگران گذاشتند و این بار هم با همه توان جلو آمدند که باید به بازماندگان و خانواده‌های جان‌باختگان و شهدای این حادثه تسلیم بگوییم.

باهنر ادامه داد: باید از دستگاه‌های اجرایی مثل آتش‌نشانی، ارتش و سپاه و دولت که پتانسیل گذاشتند تا این حادثه را جمع کنند تشکر کنیم؛ هر چند خیلی از هزینه‌ها قابل جبران نیست ولی بعضی از آنها را می‌توان کم کرد ولی در کل این حادثه باید درسی برای ما باشد چون متاسفانه ساختمان‌های دیگری هم که اینچنین هستند، داریم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان