arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵

سفربدون ویزای مسافران ۱۸۰ کشور به ارومیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: شهروندان ۱۸۰ کشور جهان بدون ویزا می‌توانند به ارومیه سفر کنند.

به گزارش انتخاب، حسن قشقاوی عصر یکشنبه در مراسم افتتاح دفتر صدور روادید الکترونیک در فرودگاه بین‌المللی شهید باکری اورمیه با بیان اینکه با اتصال و فعال شدن دفتر صدور روادید الکترونیکی، ارومیه با جهان ارتباط بهتری خواهد یافت افزود:امسال تقدیر این بود در بهمن فجر آفرین دفتر صدور روادید الکترونیک فرودگاه ارومیه راه بیفتد.

وی ادامه داد: کار راه‌اندازی این دفتر و برقراری امکان ارائه این خدمت از چند سال قبل توسط نمایندگان ارومیه آغاز شد بنابراین هیئت بازرسی وزارت امور خارجه نیز از تلاش آنها قدردانی می‌کند.

قشقاوی با اشاره به اینکه ارومیه چهارمین شهری است که بعد از تهران، شیراز و مشهد دفتر صدور روادید الکترونیکی در آن راه اندازی شده است عنوان کرد: با راه اندازی این دفتر شهروندان ۱۸۰ کشور دنیا به‌جز ۱۰ کشور استثنا بدون درخواست ویزا و فقط با داشتن یک گذرنامه معتبر به ارومیه فراهم آمده ‌و این مسافران ظرف حداکثر ۵ دقیقه در فرودگاه ارومیه می‌توانند ویزای خود را دریافت کنند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه با تقدیر از تلاش‌های نمایندگان مردم ارومیه در مجلس جهت پیگیری راه‌اندازی این دفتر گفت: با اتصال و فعال شدن دفتر صدور روادید الکترونیکی، ارومیه با جهان ارتباط بهتری خواهد یافت.

قشقاوی با اشاره به ظرفیت های بالای ارومیه در خصوص صنعت گردشگری اظهارداشت: شهر ارومیه از منظر دانش و متخصصین پزشکی وضعیت بسیار خوبی دارد بنابراین وجود این دفتر می‌تواند به توسعه گردشگری سلامت کمک کند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان