arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵

بیزینس استاندارد: دیدگاه ترامپ نسبت به برجام در حال تغییر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کارشناسان آمریکایی در مسائل خاورمیانه: شاید وی به سبب فرصت های اقتصادی که این توافق ارائه می کند متقاعد شده باشد، به هرحال او یک تاجر است

به گزارش انتخاب، به نوشته «بیزینس استاندارد»، یکی از کارشناسان آمریکایی در مسائل خاورمیانه گفت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که توافق هسته ای ایران را "بدترین توافق مذاکره شده تا به الان" خوانده بود احتمالا درصدد تغییر دیدگاهش و حمایت از آن است.

رابرت اف ورث رئیس دفتر سابق نیویورک تایمز در بیروت در حاشیه جشنواره ادبیات جیپور 2017 به خبرگزاری هند و آسیا گفت:« شاید تاحدی بلاتکلیفی وجود داشته باشد. ترامپ که گفته بود این توافقی بد است شاید متقاعد شده آن را برهم نزند. شاید وی به سبب فرصت های اقتصادی که این توافق ارائه می کند متقاعد شده باشد، به هرحال او یک تاجر است.»

ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی اش با حمله به برجام اعلام کرده بود اولویت شماره یک وی برچیدن این توافق فاجعه بار است.

اگر چه حمایت قوی از این توافق وجود دارد و بیش از سی و شش دانشمند برجسته آمریکایی از جمله برندگان جایزه نوبل، دانشمندان، دانشمندان زبده تسلیحات هسته ای، مشاوران سابق کاخ سفید در حوزه های علمی و رئیس بزرگترین انجمن عمومی دانشمندان جهان روز دوشنبه در نامه ای به رئیس جمهور جدید از وی خواستند "این دارایی راهبردی مهم آمریکا" را حفظ کند که هرگونه تلاش ایران را برای دستیابی به سلاح هسته ای محدود می کند.

ورث ادامه داد:« البته اوضاع به نحوه نقش آفرینی توافق هسته ای بستگی خواهد داشت. حتی در ایران، تردیدهایی درباره این توافق وجود دارد که اروپا و آمریکا به وعده هایشان عمل نکرده اند و سرمایه گذاری وعده داده شده در مقیاسی بسیار اندک رخ داده است.»
 
 
 
نظرات بینندگان