arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

کشاورز:حکم برائت فرزند معصومه ابتکار صادره شده است/ پرونده او حقوقی بود نه کیفری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکیل طه هاشمی (فرزند معصومه ابتکار) گفت: پرونده‌های فرزند خانم ابتکار شامل ۱۳ فقره چک حقوقی بوده اما به صورت کیفری اقدام شده است.
 
به گزارش انتخاب، مریم کشاورز در مورد پرونده طه هاشمی فرزند معصومه ابتکار گفت: طرف دیگر این پرونده فرد در یکی از مجتمع‌های قضایی علیه موکلم سه شکایت را ثبت می‌کند و در هر سه برای اینکه بتواند حکم جلب آقای هاشمی را بگیرد، به عمد آدرس‌های نادرستی را اعلام می‌کند.
 
وکیل هاشمی ادامه داد:  به دلیل عدم دسترسی به موکلم سه حکم جلب غیابی صادر می‌شود. به محض اینکه آقای هاشمی از این مسئله آگاه می‌شود  به دادگاه مراجعه و نسبت به احکام صادره واخواهی می‌کند از این رو احکام صادره در دادگاه و دیوان عالی ملغی و برای رسیدگی در اختیار مرجع قضایی قرار می‌گیرد.
 
 کشاورز با تاکید براینکه واخواهی انجام شده و تمام جلب‌ها به دلیل غیابی بودن رای‌هاملغی شده است، اظهار کرد: در یکی از این پرونده‌ها در دادگاه برای موکلم برائت صادر شده و در دادگاهی هم که روزگذشته تشکیل شد، منتظر صدور رای هستیم که امیدوارم آن حکم نیز به تبرئه موکلم ختم شود.
 
او با بیان اینکه در این پرونده‌ها ۱۳ فقره چک حقوقی بوده اما به صورت کیفری اقدام می‌شود، اظهار کرد: وقتی چک به کارشناس ارجاع شود، مشخص خواهد شد که چک وعده‌دار بوده  و جنبه حقوقی دارد. این مراحل به دلیل اینکه آقای طه هاشمی برای دفاع حضور نداشته طبعا به  کارشناس هم ارجاع نشده است.
 
وکیل طه هاشمی افزود:‌  برای پرونده‌ای که در  شعبه ۱۰۴۵ مطرح بود رای برائت صادر شده و روز گذشته هم در شعبه ۱۰۲۷  رسیدگی داشتم که امیدوارم رای برائت آن تا دو هفته دیگر صادر شود.
 
او گفت:پرونده دیگری هم در دادگاه تجدید نظر مطرح است که نسبت به حکم بدوی اعتراض صورت گرفته و منتظر رسیدگی هستیم و امیدواریم در این مرحله نیز رای نقض شود.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان