arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

نظر ولایتی درباره مذاکرات آستانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اجلاس آستانه نشان داد که همه طرفها به مشروعیت دولت سوریه تن داده اند.
 
به گزارش انتخاب، علی اکبر ولایتی عصر امروز در حاشیه دیدار با تعدادی از ایزدی های عراق در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی اینکه تحلیل شما از برگزاری نشست و توافق سه کشور روسیه، ایران و ترکیه چیست، اظهار داشت: نفس اینکه سوری ها و گروهای معارض منهای داعش و النصره، حاضر شدند آتش بس را بپذیرند و تحت نظم دولت سوریه در آینده قرار گیرند، این یک کار مفید بود
 
وی تصریح کرد: در درجه اول امید بسیاری است که این نشست موجب استمرار آتش بس شود، اما اینکه ما توقع داشته باشیم با این نشست همه اختلافات حل شود این توقع، منطقی و درستی نیست.
 
ولایتی افزود: این نشستها باید ادامه پیدا کند و در هر نشستی گامهایی به جلو برداشته شود.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد که در آینده گفتگو میان دولت و معارضین سوری که قبول کرده اند اسلحه را به زمین بگذارند و آتش بس را رعایت کنند، ادامه داشته باشد.
 
ولایتی ادامه داد: تا زمانی که دشمنان و معارضین سوری از رسیدن به اهداف خود نا امید نشدند به مذاکرات سیاسی تن ندادند.
 
وی پیروزی در حلب را نقطه عطف تاریخی دانست و گفت: بعد از پیروزی حلب زمینه برای گفتگو بین دولت و معارضین ایجاد شد.
 
ولایتی ادامه داد: اجلاس آستانه نشان داد که همه طرفها چه ترکیه و گروهایی که از این کشور تبعیت میکنند و حتی کشورهایی که در آنجا حاضر نیستند مستقیم و غیرمستقیم به نوعی به مشروعیت دولت سوریه تن دادند.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کشورهای غربی از جمله آمریکا با توجه به اینکه نقش اساسی در برانگیختن دشمنان ملت سوریه و حمایت از آنها داشتند، جمهوری اسلامی ایران با حضور آن مخالفت کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مخالفت ایران با حضور آمریکا در نشست آستانه با هماهنگی دولت سوریه بود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان