arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

محل جدید استقرار کسبه ساختمان پلاسکو کجاست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان تهران از برگزاری جلسه ای با حضور همه کسبه ساختمان پلاسکو برای تعیین تکلیف محل جدید اسکان این واحدهای صنفی خبر داد و گفت: محل جدید تا عصر امروز مشخص می شود.
 
به گزارش انتخاب، «جواد درودیان» افزود: اکنون جلسه ای با حضور همه کسبه ساختمان پلاسکو در مسجد هدایت تهران در حال برگزاری است.
 
وی ادامه داد: در این جلسه گزینه های پیشنهادی بنیاد مستضعفان و همچنین گزینه های پیشنهادی کسبه مطرح و از آن بین آنها، گزینه نهایی مشخص می شود.
 
رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان تهران افزود: براساس اولویت های بنیاد مستضعفان، ساختمان های فروشگاه قدس مولوی، خراسان و زرتشت به عنوان محل جایگزین مشخص شده است اما این اماکن برای واحدهای صنفی ما مناسب نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه، به طور یقیین این پیشنهادها رد خواهد شد، گفت: این اماکن از مرکز خیابان جمهوری دور است و از طرفی دیگر، ظرفیت 600 واحد را ندارد.
 
درودیان اضافه کرد: بخشی از کسبه با پیشنهاد زرتشت موافق اند اما با این وجود آنها در مورد این مرکز نیز بحث دارند.
 
رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان تهران گفت: کسبه نیز دو سه گزینه پیشنهادی دارند که بدلیل جلوگیری از مشکلاتی مانند گران شدن آن اماکن(اجاره)، بهتر است فعلا رسانه ای نشود.
 
ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت.
 
در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها 560 واحد، فعال بود. 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شده است و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.
 
بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.
 
در این ساختمان 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بود.
 
ساختمان 15 طبقه پلاسکو در سال 1341 به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان‌های پلاسکو و آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.
 
بنیاد مستضعفان اعلام کرد که تلاش می کند در مدت 2 سال این ساختمان را با رعایت ضوابط و مقررات و با کیفیت بالا بسازد و واحدهای آن را به ذینفعان واگذار کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان