arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

پرداخت تسهیلات بانکی در قبال بکارگیری کارگران پلاسکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام مسئول با بیان اینکه در صدد چاره جویی برای کارگران فاقد بیمه پلاسکو هستیم،گفت: کارفرمایانی که کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری را به کار بگیرند،تسهیلات با سود پایین دریافت می کنند.

به گزارش انتخاب، کریم یاوری در جریان بازدید از محل ثبت نام و مراجعه کارکنان پلاسکو برای برقراری بیمه بیکاری خواستار بررسی و رسیدگی دقیق به وضعیت این کارکنان شد و گفت: روند پذیرش، اخذ مدرک، بررسی و رسیدگی به تقاضای کارگران پلاسکو بسیار مطلوب و با سرعت انجام می‌شود.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه طبق دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارفرمایانی که کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری را به کار بگیرند، تسهیلات با نرخ سود پایین دریافت خواهند کرد افزود: برای سایر کارگران که بیمه نیستند نیز در صدد چاره جویی هستیم؛ همچنین کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی و بیمه شدگان به سرعت برای برقراری بیمه بیکاری خود اقدام کنند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری افزود: بعد از ثبت نام و سپری شدن مراحل اولیه در پایان این ماه، کارگران پلاسکو مقرری بیمه بیکاری خود را دریافت خواهند کرد.

یاوری در ادامه گفت: سابقه کار کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری پلاسکو همانند سایر مقرری بگیران، جز سابقه بیمه‌ای و سابقه کار آنها محاسبه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگران پلاسکو که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند تمام خدمات بهداشتی و درمانی را نیز دریافت می کنند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری یادآور شد: طبق دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمامی مسئولان و مدیران ذیربط مکلف هستند با تمام توان نهایت مساعدت خود را برای رفع مشکل کارگران و کارفرمایان ساختمان پلاسکو به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه مقرری بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی از کارگرانی است که بدون میل و اراده بیکار می شوند بار دیگر از کارفرمایان و کارآفرینان خواست ضمن بیمه کردن نیروی کاری خود،حق بیمه بیکاری کارگران را که مبلغ آن ۳ درصد مبالغ پرداختی به آنهاست، برای استفاده در ایامی که کارگر بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند، پرداخت کنند تا در زمان حوادث غیر مترقبه مثل آتش سوزی نیز بتوانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان