arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵

وزیر نفت: میزان تولید نفت از ۳.۸ میلیون بشکه در روز عبور کرد

زنگنه با اشاره به اینکه میزان تولید نفت از ۳.۸ میلیون بشکه در روز عبور کرد گفت: تصمیمی برای افزایش قیمت گازوئیل در سال ۹۶ نگرفته‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زنگنه با اشاره به اینکه میزان تولید نفت از ۳.۸ میلیون بشکه در روز عبور کرد گفت: تصمیمی برای افزایش قیمت گازوئیل در سال ۹۶ نگرفته‌ایم.

به گزارش انتخاب، بیژن زنگنه وزیر نفت ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که تاکنون مطابق با الگوهای جدید نفتی چند قرارداد بسته شده؟ گفت: تازه سه چهار ماه است که مجوز این قراردادها را گرفته‌ایم. خود شماها منتقد به این قراردادها بودید، حالا چطور می‌گویید که چند قرارداد داریم؟

وی افزود: تاکنون یک رئوس توافق با توتال برای فاز 11 پارس‌جنوبی و یک رئوس توافق با شرکت تدبیر انرژی داشته‌ایم و یک موافقت‌نامه نیز با یکی از شرکت‌های قرارگاه امضا کرده‌ایم. اخیرا هم برای میدان آزادگان اعلام مناقصه عمومی خواهیم کرد.

وزیر نفت درباره توافقات اوپک برای کاهش تولید نفت گفت: طبق توافقاتی که در اوپک انجام شده، اعضای اوپک یک تا دو دهم میلیون بشکه و اعضای غیراوپک نیز 15هزار بشکه قرار است که تولید خود را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه ایران چنین کاهشی را قبول نداشته است، اضافه کرد: قرار نبود ایران تولیداتش را کاهش دهد لذا ما از تولید 3.8 نیز عبور کرده ایم و تولید نفت نزدیک به 3.9 در روز شده است.

زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا قیمت گاز در سال 96 افزایش می یابد، گفت: چنین تصمیمی را دولت نگرفته است.

وزیر نفت در خصوص 5 درصد عوارض قیمت بنزین نیز افزود: این 5 درصد در  داخل قیمت فعلی است بنابراین یک بار افزایش پیدا کرده و دیگر این 5 درصد لحاظ نخواهد شد.

وی با اشاره به میزان تولید گاز نیز تصریح کرد: تولید گاز علی رغم فشارهایی که وارد شده و قطع دو خط لوله، اما توانستیم هم مصارف خانوارها و هم نیروگاه ها را در اوج سرما تامین کنیم.

زنگنه همچنین در خصوص میزان بشکه های دپویی نفت و گاز گفت: بشکه دپویی نفت خام نداریم فقط میعانات گازی مانده که آن هم تا آخر سال به فروش می رسد.

وزیر نفت درباره میزان اموال بابک زنجانی نیز گفت: مرتب می‌گوید 2 میلیارد دلار یا 3 میلیارد دلار اینجا و یا آنجا دارم، اما همه دروغ است من قبلا نیز گفته‌ام که اموال او کمتر از 2 هزار میلیارد تومان است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان