arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵

نتیجه نظرسنجی «انتخاب»: 54 درصد مخاطبان، شهرداری را مقصر فاجعه «پلاسکو» می دانند

به دنبال وقوع فاجعه ی «پلاسکو»، «انتخاب» نظرسنجی در سایت قرار داد که طی آن اکثر مخاطبان، شهرداری تهران را در این حادثه مقصر دانستند. در نظرسنجی «انتخاب» که نزدیک به دو روز بر روی صفحه ی نخست سایت قرار گرفت& از مخاطبان پرسیده شده بود که «کدامیک از سازمانهای زیر را در فاجعه ساختمان پلاسکو مقصر می دانید؟»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتیجه نظرسنجی «انتخاب»: 54 درصد مخاطبان، شهرداری را مقصر فاجعه «پلاسکو»  می دانند

به دنبال وقوع فاجعه ی «پلاسکو»، «انتخاب» نظرسنجی در سایت قرار داد که طی آن اکثر مخاطبان، شهرداری تهران را در این حادثه مقصر دانستند.

در نظرسنجی «انتخاب» که نزدیک به دو روز بر روی صفحه ی نخست سایت قرار گرفت& از مخاطبان پرسیده شده بود که «کدامیک از سازمانهای زیر را در فاجعه ساختمان پلاسکو مقصر می دانید؟»

در این نظرسنجی که بیش از 23 هزار نفر شرکت کردند، 54.11 درصد از مخاطبان، شهرداری تهران را مقصر حادثه پلاسکو معرفی کرده اند. 

نظر اکثریت مخاطبان «انتخاب» به مقصر بودن شهرداری تهران این درحالیست که در روزهای اخیر این مجموعه و رسانه های منتسب به آن ضمن آنکه سازمان های دیگر را مقصر این فاجعه دانسته اند& بارها ادعا کرده اند که پلمب و ایمنی پلاسکو وظیفه ی شهرداری نبوده است.

پس از شهرداری تهران، 35.94 درصد از بینندگان «انتخاب»، «بنیاد مستضعفان» را بعنوان مالک پلاسکو را عامل ریزش ساختمان توصیف کرده اند. براساس اظهارات شهرداری و شورای شهر تهران، مالک پلاسکو نسبت به تذکرات مکرر بی توجه بوده است.

نتیجه نظرسنجی «انتخاب»: 54 درصد مردم شهرداری را در ماجرای «پلاسکو» مقصر می دانند

همچنین 9.95 درصد بر این باورند که شورای شهر تهران مسبب این حادثه تلخ بوده است. طی روزهای اخیر، موجه انتقاد از شورای غیرتخصصی شهر افزایش پیدا کرده است. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتن انتقاد از شورای شهر، نسبت به رای دادن به افراد غیرمتخصص در انتخابات گذشته شورای شهر، ابراز پشیمانی کرده اند.



نظرات بینندگان