arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵

ايراد، ورود ستاره ها به شوراي شهر است؟

حسن بیادی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگر سیستم اداری و نظام کاری به درستی تعریف شده باشد و هر کسی در جایگاه خود به خوبی فعالیت کند، هیچ منعی برای ورود افراد از صنف های مختلف در شورا وجود ندارد.قانون برای همه یکسان است و تمامی افرادی که شرایط لازم را برای کمک به حوزه شهری داشته باشند می توانند در انتخابات شوراها شرکت کنند.
 
با داشتن شرح وظایف و برنامه منظم افراد کارآمد می توانند مفید و موثر باشند.نخبگان عرصه ورزش و هنر انسانهای توانمندی هستند و میتوانند دربخشهای مرتبط امور شهر کمکها و اقدامات شایانی انجام دهند. ایراد؛ ورود این افراد به عرصه انتخابات شوراها نیست، بلکه ایراد کار در سیستم انتخابات و ساختار های معیوب اجرایی و عدم وجود مدیریت یکپارچه و وجودمدیریت جزیره ای است.  
 
باید افرادی که توانایی کار و کمک به حوزه شهری را دارند وارد شوراها شوند و نمی توان محدودیتی برای حضور و رای آوری صنف های مختلف قرار داد. شوراهای شهر و روستا نهادی تخصصی و اجتماعی هستند، لذابه همراه تخصص ، فهم موضوع و برخورد و تصمیم گیری منطقی درحل مشکلات و ارائه طرحها با دید کارشناسی و با مشاوران کارکشته نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
مردم در انتخابات شوراها باید افرادی که به همراه تخصص ، درک لازم ازمسائل شهری را داشته باشند انتخاب کنند.در انتخابات شاهد هستیم برخی گروه ها برای رأی آوری لیست خود از چهره های ورزشی و هنری استفاده ابزاری می کنند و متأسفانه برخی در انتخابات به دنبال منافع حزبی و گروهی هستند و برای آینده و رفاه مردم تلاشی نمی‌کنند. در کشوری که احزاب فراگیر و اثرگذار و مدیریت یکپارچه بر مجاری امور حاکم نیست حتماً و برای همیشه شاهد اینگونه مسائل خواهیم بود.
 
این نوع ساختار و مدیریت ناهماهنگ از ایرادات وارده به ساختار اجرایی و اداری کشور است.در کشورهای پیشرفته شاهد آن هستیم که مردم امور شهری را در دست گرفته و  مستقیما کارها را انجام می دهند و شوراها که یک پارلمان و شهرداری به عنوان دولت محلی است به خوبی کل شهر به انضمام همه ارگانها و نهادهای ذیربط را اداره و نظارت مینمایند و به موفقیت های چشمگیری هم دست یافته و دولت شان هم با ساختاری کوچک به دور از هرگونه موازی کاری و دخالت در امور شهری به مسائل کلان کشور می پردازد.

نظرات بینندگان