arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه خبر داد.
 
به گزارش انتخاب، احد وظیفه اظهار کرد: بنا به تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز یکشنبه 10 بهمن، به تدریج از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب و شرق کشور ادامه خواهد داشت که شدت بارش‌ها در استان خراسان رضوی خواهد بود.
 
وی افزود: این سامانه اوایل وقت روز دوشنبه 11 بهمن، از شمال شرق کشور خارج می‌شود و در این روز تنها سواحل غربی خزر بارش پراکنده خواهد داشت و در سایر مناطق کشور جو نسبتأ پایدار خواهد بود.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه 12 بهمن، با ورود سامانه بارشی دیگری به شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، بارش باران و برف در این نواحی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های البرز مرکزی شروع می‌شود.
 
به گفته وظیفه، از بعدازظهر این روز با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر، افزایش ابر، بارش باران و مه‌آلودگی در سواحل غربی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
 
وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج خواهد بود.
 
آسمان تهران فردا ابری است
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران در روز دوشنبه 11 بهمن، کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 7 و 3- درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه 12 بهمن، صاف، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 8 و 1- درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان