arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

واکنش جهانگیری به قانون ضد مهاجرت ترامپ

معاون اول رییس جمهوری بر حمایت دولت ایران از اتباع خود در سراسر جهان تاکید کرد و گفت: ما در ارتباط با صدور ویزا برای اتباع آمریکایی که بخواهند به ایران بیایند، عمل متقابل انجام خواهیم داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون اول رییس جمهوری بر حمایت دولت ایران از اتباع خود در سراسر جهان تاکید کرد و گفت: ما در ارتباط با صدور ویزا برای اتباع آمریکایی که بخواهند به ایران بیایند، عمل متقابل انجام خواهیم داد.

به گزارش انتخاب، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از 214 واحد مسکونی محله سیروس تهران در واکنش به محدودسازی صدور ویزا از سوی دولت آمریکا، افزود: واکنش رسمی دولت ایران همان بود که وزارتخارجه اعلام کرد. در واقع ما در ارتباط با صدور ویزا برای اتباع آمریکایی که بخواهند به ایران بیایند، عمل متقابل انجام خواهیم داد.
 
وی ادامه داد: از اتباع خودمان در سراسر دنیا از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم، حمایت خواهیم کرد.
 
معاون اول رئیس جمهوری گفت: حتما در جوامع بین المللی علیه این کار غیرقانونی، غیرانسانی و ضد حقوق بشری موضع گیری خواهیم کرد و بار دیگر حقوق بشری که آمریکایی ها تعریف می کنند را در دنیا و در جوامع بین المللی مورد بازشکافی و بررسی قرار خواهیم داد تا جهانیان بدانند با چه سیستمی روبرو هستند.
 
جهانگیری ادامه داد: ایران متمدن ترین و تاریخی ترین مردم دنیا هستند که در تمدن دنیا نقش کارساز و موثری داشته اند و نمی شود آن ها را متهم به حامی تروریست کرد.
 
وی اظهار داشت: این مردم قربانیان تروریسم هستند و بعد از انقلاب بیشترین آسیب را از آن دیده اند. با این حال، ایران تنها ملتی است که مردانه در مقابل تروریست هایی که با حمایت آمریکا و برخی کشورهای منطقه شکل گرفته اند و امنیت مردم عراق، سوریه، یمن و لیبی را بر هم زده اند، ایستادند و نگذاشتند تروریست ها در افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق جا خوش کنند و دولت تشکیل دهند.
 
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: حتما راه مبارزه با تروریسم را ادامه خواهیم داد و از حقوق ملت ایران در همه جا با قاطعیت حمایت خواهیم کرد.
 
 اسحاق جهانگیری صبح روز دوشنبه به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از مجموعه مسکونی 214 واحدی محله سیروس شهر تهران که قسمتی از طرح بازآفرینی محله تاریخی سیروس تهران بازدید کرد.
 
مجموعه مسکونی 214 واحدی محله سیروس شهر تهران از مداخلات محله محور در یکی از چهار پایلوت بازآفرینی پایدار در شهر تهران است.
 
عرضه تجمیعی این پروژه شامل 38 پلاک به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع بوده و بیش از دو هزار متر مربع دسترسی و معبر در محله آزادسازی کرده است.
 
این پروژه شامل 6 بلوک مجموعا به مساحت 37 هزار و 673 متر مربع شامل 214 واحد مسکونی به مساحت 18 هزار و 791 متر مربع، 5 هزار و 38 متر مربع مشاعات مسکونی، هزار و 598 متر مربع فضای انبار، 215 پارکینگ به مساحت 7959 متر مربع، 1474 متر مربع مشاعات پارکینگ، 57 واحد تجاری به مساحت 1288 متر مربع و 881 متر مربع مشاعات فضای تجاری و 642 متر مربع فضای تاسیساتی است.
 
این مجموعه با استفاده از الگوی مشارکت بخش دولت و بخش خصوصی به کمک تسهیلات ارزان قیمت بانکی ساخته شده است و به منظور ارائه فرآیند نوسازی محله سیروس (طرح کلید به کلید) برای ایجاد مسکن مناسب است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان