arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

کارگردان برنده اسکار رییس‌ هیات داوران جشنواره کن شد

رییس هیات داوران هفتادمین دوره از جشنواره بین‌اللملی فیلم کن معرفی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس هیات داوران هفتادمین دوره از جشنواره بین‌اللملی فیلم کن معرفی شد.

به گزارش انتخاب، پدرو آلمودوار کارگردان برجسته سینمای اسپانیا رییس هیات داوران جشنواره کن شد. در دوره پیشین جشنواره فیلم کن جرج میلر کارگردان استرالیایی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» ریاست هیات داوران را برعهده داشت.

کارگردان «خولیتا» در واکنش به این انتخاب گفت: «خیلی خوشحالم که قادرم در جشن هفتادمین سالگرد جشنواره از چنین جایگاهی حضور پیدا کنم. سپاسگزار،  مفتخر و اندکی دست‌پاچه هستم. به خوبی آگاهم که ریاست هیات داوران کن چه مسئولیت سنگینی است و امیدوارم که از عهده آن برآیم. قول می‌دهم که روح و جسمم را وقف این وظیفه کنم که امتیازی ویژه و در عین حال لذت‌بخش است.»

پیر لسکور رییس و تیری فرمو مدیر جشنواره کن آلمودوار را «هنرمندی خاص و بسیار محبوب» توصیف کردند. آن‌ها ریاست آلمودوار بر هیات داوران کن را باعث تقویت رابطه جشنواره و کارگردان برنده اسکار دانستند. آلمودوار پیش از این یک بار در هیات داوران کن به ریاست ژرار دپاردیو حضور داشته است.

آلمودوار یکی از کارگردان‌های محبوب جشنواره فیلم کن است. او تا کنون پنج بار با فیلم‌های «همه چیز درباره مادرم»، «بازگشت»، «آغوش‌های شکسته»، «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» و «خولیتا» در بخش رقابت اصلی جشنواره برای رسیدن به نخل طلا پذیرفته شده است.

جشنواره فیلم کن سال ۲۰۰۴ با نمایش فیلم «تربیت بد» به کارگردانی آلمودوار افتتاح شد و تصویر این کارگردان بر پوستر شصتمین دوره جشنواره نقش بست.

فیلم‌های بخش رقابت اصلی و دیگر اعضای هیات داوران کن اواسط ماه آوریل اعلام خواهند شد. هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن از ۲۷ اردیبهشت سال آینده آغاز خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان