arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۰

تكذيب كناره گيري جامعه مدرسين از فرايند انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم با رد اخبار منتشر شده مبني بر كناره‌گيري جامعه مدرسين از فرآيند انتخابات اصول‌گرايان تأكيد كرد: جامعه مدرسين در صحنه حساس انتخابات مجلس نهم بي‌تفاوت نيست و هرگز كناره‌گيري نكرده است.

آيت‌الله عباس كعبي در گفت‌وگو با فارس، با رد اخبار منتشر شده مبني بر كناره‌گيري جامعه مدرسين حوزه علميه قم از فرآيند انتخابات اصول‌گرايان گفت: خبري كه در برخي از سايت‌هاي خبري منتشر شده مبني بر اينكه، جامعه مدرسين حوزه علميه قم از فرآيند انتخابات اصول‌گرايان كناره‌گيري كرده است، صحت ندارد و جامعه مدرسين در انتخابات مجلس نهم براي پيشبرد تفكر اصول‌گرايي و تلاش براي وحدت اصول‌گرايان در يك ليست واحد و در قالب تحقق و اجراي منشور و شاخص‌هاي اصول‌گرايي تدوين شده توسط جامعتين خود را متعهد مي‌داند.

* ادعاي كناره‌گيري جامعه مدرسين حوزه علميه قم از انتخابات اصول‌گرايان صحت ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: ادعاي كناره‌گيري جامعه مدرسين حوزه علميه قم از انتخابات اصول‌گرايان صحت ندارد و آيت‌الله يزدي، آيت‌الله مهدوي‌كني، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و اعضاي جامعه روحانيت مبارز تلاش‌هاي گسترده‌اي داشتند تا شاخص‌ها و منشور اصول‌گرايي و بايدها و نبايدها تدوين شود و كميته جامعتين با تلاش‌هاي گسترده بايدها و نبايدها اصول‌گرايي را تدوين كرده و در نهايت در دو بيانيه مفصل به امضاي آيت‌الله يزدي و آيت‌الله مهدوي‌كني منتشر شده است.

عضو سابق شوراي نگهبان در ادامه تصريح كرد: پيرو آن، تلاش‌هاي گسترده‌اي براي شكل‌گيري كميته داوري، نظارت و سياست‌گذاري فرآيند انتخاباتي اصول‌گرايان صورت گرفت كه به كميته 7 نفره معروف شد و آيت‌الله يزدي و آيت‌الله مهدوي‌كني تلاش وافري در اين زمينه داشتند.

* با تشكيل كميته‌ 7 نفره در خصوص وحدت اصول‌گرايان فصل نوين فعاليت انتخاباتي اصول‌گرايي در كشور آغاز شده است

آيت‌الله كعبي تأكيد كرد: آنچه گفته شد اين است كه عنوان جامعتين با تدوين منشور اصول‌گرايي پايان يافته و هركدام از جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز براساس ضوابط و تصميمات داخلي خود عمل مي‌كنند و با تشكيل كميته‌اي 7 نفره در خصوص وحدت اصول‌گرايان فصل نوين فعاليت انتخاباتي اصول‌گرايي در كشور آغاز شده است و از اين به بعد فرآيند انتخاباتي اصول‌گرايان از طريق كميته 7 نفره دنبال مي‌شود.

* تاكنون جلسه‌ كميته 7 نفره تشكيل نشده است

وي افزود: اضلاع اصول‌گرا هركدام نمايندگاني معرفي مي‌كنند و طبعاً تاكنون جلسه‌ كميته 7 نفره تشكيل نشده و هيچ‌گونه اعلام رسمي از سوي جامعه مدرسين و آيت‌الله يزدي در خصوص اعضاي اين كميته اعلام نشده است و هر خبري كه در اين خصوص در سايت‌هاي خبري اعلام شده، صرفاً گمانه‌زني است و تشكيل اولين جلسه اين كميته به موقع اعلام خواهد شد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: ان‌شاءالله با تشكيل اولين جلسه كميته 7 نفره نظارت، داوري و سياست‌گذاري، فرآيند انتخاباتي اصول‌گرايان و شيوه كار مشخص مي‌شود.

* جريان‌هايي تلاش دارند تا ميان اصول‌گرايان تفرقه ايجاد كنند و اضلاع اصول‌گرايي بايد هوشيار باشند

آيت‌الله كعبي با بيان اينكه همواره همه بايد نسبت به ايجاد تفرقه هوشيار باشند و نسبت به آن واكنش به موقع و جدي نشان دهند، تصريح كرد: جريان‌هايي تلاش دارند تا ميان اصول‌گرايان تفرقه ايجاد كنند و اضلاع اصول‌گرايي بايد هوشيار باشند و به وحدت فكر كنند و در مقابل مجموعه تفكرات انحرافي و فتنه‌گران كه قصد دارد به نحوي خود را در انتخابات مجلس نهم بازسازي كنند، هوشمندانه و يك‌پارچه عمل كنند.

* جامعه مدرسين در صحنه حساس و مهم انتخابات مجلس نهم بي‌تفاوت نيست و هرگز كناره‌گيري نكرده است

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد:‌ جامعه مدرسين به دليل اعتماد ديرينه‌اي كه متدينين و نيروهاي ارزشي به آن دارند براي دفاع از اسلام و كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي حاضر در صحنه است و به‌موقع تصميم مقتضي مي‌گيرد و در اين صحنه حساس و مهم يعني انتخابات مجلس نهم بي‌تفاوت نيست و هرگز كناره‌گيري نكرده است.

* در برخي از سايت‌ها عنوان شده كه بنده خود را نماينده آيت‌الله يزدي معرفي كرده‌ام كه دروغ است

آيت‌الله كعبي در پايان تأكيد كرد:‌ در برخي از سايت‌هاي خبري عنوان شده كه بنده خود را نماينده آيت‌الله يزدي معرفي كرده‌ام كه اين‌گونه‌ خبرها دروغ است. بنده هرگز در مصاحبه‌ها خود را نماينده معرفي نكرده‌ام و به هيچ‌عنوان موضع نگرفتم و تنها مصاحبه‌اي با خبرگزاري فارس داشتم و ديدگاه‌هاي جامعه مدرسين را بيان كردم.
نظرات بینندگان