arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید بالگرد و تجهیزات امدادی

مدیرکل امور مجلس جمعیت هلال احمر، گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق، مصوب شد ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید و تامین بالگرد و تجهیزات امداد هوایی اختصاص یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل امور مجلس جمعیت هلال احمر، گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق، مصوب شد ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید و تامین بالگرد و تجهیزات امداد هوایی اختصاص یابد.
 
به گزارش انتخاب، روح الله فروزش با اشاره به جلسه شب گذشته کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۶ ، افزود: در این جلسه ۵۰۰ میلیارد تومان به جمعیت هلال‌احمر به نسبت ۴۰ درصد برای خرید و تامین بالگرد و تجهیزات امداد هوایی و ۶۰ درصد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای نوسازی، بازسازی، خرید و احداث پایگاه‌های امداد و نجات و ... اختصاص می‌یابد.
 
وی ادامه داد: این بودجه از محل اعتبارات ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران بود که البته در لایحه دولت وجود داشت و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه نیز این بودجه را برای اختصاص به جمعیت هلال احمر به تصویب رساندند تا در صحن علنی مجلس نیز به تصویب نمایندگان مردم در خانه ملت برسد.
 
مدیرکل امور حقوقی مجلس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این بودجه به صورت تملک و هزینه ای است، عنوان کرد: امیدواریم تحقق وصول آن در سال ۹۶ بالا باشد تا بتوانیم با استفاده از آن برای خرید بالگرد و تجهیزات امدادی اقدام کنیم.
 
به گفته وی، نمایندگان کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ نیم درصد عوارض گمرکی را در سال آینده به یک درصد افزایش دادند که از محل اختصاص این یک درصد هم مبلغی به هلال احمر تعلق می گیرد و این اقدام کار بزرگی است که جا دارد از نمایندگان کمیسیون تلفیق در این زمینه تشکر و قدردانی شود.
منبع: مهر
نظرات بینندگان