arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

رئیس بانک مرکزی: دستور ترامپ تاثیر مشخصی در مسائل بانکی نداشته است

رئیس بانک مرکزی گفت: دستور اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به آمریکا تاثیری بر مسائل بانکی نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس بانک مرکزی گفت: دستور اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به آمریکا تاثیری بر مسائل بانکی نداشته است.
 
به گزارش انتخاب، ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران و جمعی از خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر دستور اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به این کشور در مسائل بانکی اظهار کرد: این دستور در ارتباط با مسائل بانکی تاثیر مشخصی نداشته است و ما در حال پیگیری مسائل بانکی خود هستیم.
 
وی افزود:‌ با توجه به گشایش هایی اخیرا داشته ایم فکر می کنیم که بدون توجه به این دستور ، مسائل مسیر اقتصادی و ارتباطات بانکی ما در حال طی کردن روند خود است.
 
رئیس بانک مرکزی درباره تاثیر این قانون بر رفت و آمد تجار ایرانی با آمریکا نیز گفت: ما با آمریکا مبادلات تجاری نداریم. به همین دلیل نیز معتقدیم قانون اخیر آمریکا درباره ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به این کشور، نقش موثری در اقتصاد و فعالیت اقتصادی ایفا نمی‌کند.
 
سیف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات معاون وزیر اقتصاد در ارتباط افزایش ۹ الی ۱۰ درصدی نرخ تورم ، با تاکید بر اینکه نرخ تورم سال ۹۵ پس از ۲۵ سال به صورت قطعی تک رقمی است و هیچ تردیدی در این رابطه وجود ندارد، اظهار کرد: در حال طراحی برنامه‌هایی هستیم تا مطمئن هستیم این نرخ تورم در آینده نیز ادامه پیدا کند و شاهد باشیم درآینده اقتصاد با حفظ تورم تک رقمی با رشد اقتصادی نیز مواجه شویم.
 
وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال ۹۵ ، ۷/۴ درصد رشد داشته ایم خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری نرخ رشد نوید خوشایندی است که در طول سال ادامه خواهد یافت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان