arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۹

خاتمی: این دروغ است که گفته اند امام موسیقی را حلال اعلام کرده

وي با اشاره به زيارت عاشورا ، وارث و اربعين گفت: زيارت اربعين در نهايت ايجاز و عمق است و دراين زيارتنامه سيدالشهداء "زندگي حسيني" معرفي شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك عضو هيات رييسه مجلس خبرگان با پرداختن به ويژگي شخصيتي بخشي از دشمنان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) مبني بر اين‌كه «آن افراد از كساني بودند كه گذشته‌اي خوب داشتند ولي در ادامه مسير در جبهه مقابل امام خود قرار گرفتند» گفت: گذشته‌ها و سوابق خوب وقتي ارزش دارد كه همراه با «لواحق» خوب باشد.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله سيداحمد خاتمي در مراسم اربعين سيدالشهداء(ع) كه در مصلي آستان حضرت عبدالعظيم حسني(ع) برگزار شد، با بيان اين ‌كه «امروز روز اربعين سالار شهيدان و تجديد داغ‌هاي جانكاه قرآن مجسم است» اظهار كرد: امامان ما براي معرفي سالار شهيدان و اهداف آن حضرت و نيز معرفي دشمنان و دوستان ايشان زيارت‌نامه‌هايي را انشاء نمودند كه اين زيارتنامه‌ها متوني فقط براي ثواب بردن نيستند، بلكه متن «حسين‌شناسي» است.

وي با اشاره به زيارت عاشورا ، وارث و اربعين گفت: زيارت اربعين در نهايت ايجاز و عمق است و دراين زيارتنامه سيدالشهداء "زندگي حسيني" معرفي شده است.

وي با اشاره به اين نكته كه «تفسير درست زندگي را بايد از اباعبدالله‌الحسين(ع) آموخت» گفت: در اين صورت مي‌توان آموخت كه زندگي با خدا و ايثار جان در راه محبوب حق يعني ذات مقدس حق تعالي، با صفاست و شيريني دارد.

خاتمي گفت: امام حسين(ع) جان خود و عزيزان خود را فدا كرد تا بندگان خدا راه سعادت را بياموزند.

وي با بيان اين‌كه «بخشي از زيارت اربعين به معرفي كساني مي‌پردازد كه عليه امام حسين(ع) به جنگ آمده و عليه ايشان شمشير كشيده‌اند» ادامه داد: دشمنان اباعبدالله‌الحسين (ع) دنياپرستان و اسيران دنيا بودند و همين افراد بودند كه حضرت امام حسين(ع) و ياران وي را به شهادت رساندند.

وي در مقدمه سخنان خود ادامه داد: از ديدگاه قرآن كريم دنيا بازار و تجارتخانه است و در اين بازار عده‌اي سرمايه مي‌آورند و سود مي‌كنند و برخي نيز سرمايه خود را تباه مي‌كنند. بايد دانست كه اين سرمايه "عمر آدمي است" و با اين سرمايه برخي بهشت جاودان را مي‌خرند و بندگي خدا را مي‌كنند و از اول تكليف‌شان، پاكي و عشق به خدا در زندگي‌شان موج مي‌زند و اين همان فروختن جان به خدا است.

امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌كه «حضرت علي‌بن‌ابي‌طالب(ع) در قله‌ جانبازي در راه خدا قرار دارد» گفت: هرچند درست است كه ما نمي‌توانيم به آن قله دست يابيم ولي مي‌توانيم به سمت دامنه آن حركت كنيم.

وي ادامه داد: ‌معامله با خدا يعني مراقبت از زبان كه اگر كنترل نشود به قول امام علي(ع) "عقربي مي‌شود كه جان فرد را مي‌گيرد" . همچنين معامله با خدا يعني مراقبت از چشم و گوش زيرا كه گوش كانال دل است.

وي با بيان اين‌كه «شنيدن موسيقي‌هاي لهوي و مبتذل قطعا حرام است» اظهار كرد: از تهمت‌هاي بزرگي كه به امام راحل زده‌اند و خداوند از كساني كه اين تهمت‌ها را بيان كرده‌اند، نمي‌گذرد، اين است كه گفته‌اند؛ امام موسيقي را حلال كرده است. اين دروغي آشكار است، زيرا چنين موسيقي، حرام بوده، هست و خواهد بود كه انسان را از ياد خدا غافل ‌كند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: مراقبت از گوش يعني اين‌كه اجازه ندهيم تا كسي غيبت كند و اين مراقبت يعني معامله با خدا.

وي افزود: اعضاي خانواده‌ها بايد مراقب باشند كه خانه، خانه خدا باشد و كارمندان نيز بايد سعي كنند كه در هنگام شروع كار همواره چنين تصميم‌گيري كنند كه پارتي‌بازي نكنند و همواره به ياد خدا باشند و اگر چنين كنند، اين مي‌شود معامله با خدا و مرگ براي آنان وحشتناك نخواهد بود.

وي با بيان اين‌كه «گروهي در اين دنيا، خود و ديگران را ورشكسته و نسل خود را نيز تباه مي‌كنند» گفت: گاهي از نسل كسي، فردي چون امام روح‌الله به وجود مي‌آيد و زماني نيز به گونه‌اي ديگر مي‌شود و كسي به وجود مي‌آيد كه دين و انسانيت خود را مي‌فروشد و سرمايه خود را در دنيا از دست مي‌دهد.

خاتمي با اشاره به فرازي از زيارت‌نامه اربعين گفت: معامله كنندگان با شيطان به مبارزه با سيدالشهداء آمده‌اند و بايد دانست كه دشمنان آن حضرت را سه گروه تشكيل مي‌دادند؛ يك گروه از آنان كساني بودند كه از اصل دين عقده داشته و با اصل اسلام مشكل داشتند كه يزيد در راس اين افراد و كسي بود كه به خدا و پيامبر(ص) به صراحت توهين مي‌كرد.

وي افزود: گروه ديگر از دشمنان اباعبدالله الحسين(ع) دنيا‌پرستان و پول‌پرستان بودند و اين افراد كساني بودند كه براي‌شان فرقي نمي‌كرد كه درآمدشان از راه حلال به دست بيايد بلكه اصل كسب پول براي‌شان مهم بود.

وي گفت: سومين گروه از دشمنان ابا عبدالله الحسين(ع) «ريزشي‌ها» بودند و اين افراد كساني بودند كه يك روز در جبهه رسول الله(ص) و امير المومنين علي(ع) قرار داشتند كه از جمله اين افراد مي‌توان به "سمره بن جندب" و "شمربن ذي‌الجوشن" اشاره كرد كه در نهايت در جبهه خيانت و قساوت قرار گرفتند.

امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌كه «گروه سوم از دشمنان ابا عبدالله الحسين(ع) بسيار عبرت‌آميز و بسيار بصيرت‌آفرين هستند» گفت: اين به دليل آن است كه بايد دانست گذشته‌هاي خوب و سوابق خوب وقتي ارزش دارد كه همراه با "لواحق" خوب باشد و اين كافي نيست كه فردي در زماني آدم خوبي بوده و در خط بوده است و بايد ديد كه در حال حاضر چه كاره است.

وي گفت: بزرگي مي‌گفت كه شناسنامه افراد را بايد هر روز ديد كه چه كاره‌اند و نبايد كساني گذشته‌شان را وسيله سوءاستفاده دهند زيرا اين تاريخ پيشروي ما است.

وي گفت: تمامي دشمنان ابا عبدالله الحسين(ع) قدرت‌طلب و دنيا ‌دوست و پول‌پرست بودند و خدا و معنويت در عمق جان‌شان جايي نداشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اين‌كه «روح سخن من يك كلمه است» ادامه داد: راز سلامت و ماندن در صراط مستقيم اطاعت از حجت الهي است، كربلايي‌ها از حجت الهي تبعيت كردند و قطب‌نماي حركت‌شان را حجت الهي قرار دادند كه بايد دانست حجت الهي يعني كسي كه در شب اول قبر خدا حرفش را مي‌شنود و اگر بپرسند از يك فرد كه چرا اين راه را رفتي؟ بگويد چون او گفت، بدين ترتيب خدا مي‌گويد كه بارك‌الله، خوب عمل كردي، اين مي‌شود حجت الهي.

وي با بيان اين‌كه «تبعيت از حجت الهي نجات‌بخش است» افزود: سخني از اميرالمومنين علي(ع) خطاب به همه به ويژه جوانان كه در ابتداي راه زندگي هستند وجود دارد كه روايتي راهبردي است و خط اصلي زندگي را مشخص مي‌كند كه بخشي از آن اين است كه "خدا از آدم‌هاي «متلون» بدش مي‌آيد". اين افراد كساني هستند كه نان به نرخ روز مي‌خورند و در ميان دينداران، ديندار و در غير آن، به دين عمل نمي‌كنند.

وي اظهار كرد: خدا از آدم‌هايي كه نان به نرخ روز هستند و منطق آنان "خواهي نشوي رسوا همرنگ جماعت شو" است بدش مي‌آيد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حضرت علي(ع) در ادامه سخن خود مي‌گويد "از ولايت اهل حق جدا نشويد" و اين يعني اين‌كه در زمان امير المومنين علي(ع) چون "علي مع‌الحق و حق‌ مع ‌علي" است از وي جدا نشويد و در عهد امام حسن(ع) نيز از ايشان تبعيت كنيد و امروز نيز از حجت بن‌الحسن اروحنا فداه تبعيت كرد زيرا كه سايه اوست كه بر سر ماست.

وي گفت: امروز ولي فقيه ما در عصر غيبت كبري مشروطيتش به آن است كه نايب عام آقا بقيه‌الله الاعظم حجت‌بن‌الحسن عسگري است و نگاه ما به ولي فقيه تنها به عنوان يك رهبر سياسي نيست، بلكه به عنوان حجت شرعي است و حال كه ما دسترسي به امام زمان‌مان نداريم امر نايب ايشان مطاع است و امر او امر امام زمان(عج) شريف است، چون نايب ايشان است.

وي گفت: جوان‌ها از ولايت فقيه جدا نشويد زيرا اين صراط، صراط مستقيم است.

وي ادامه داد: تجربه‌هاي 32 ساله انقلاب براي ما كافي است. در اول انقلاب با برخي از وسوسه‌هاي شيطاني، برخي از افراد برخي از جوان‌ها را از امام جدا كردند و آن افراد امروز كارشان به جايي رسيده است كه نوكرهاي حلقه به گوش آمريكا هستند و گدايي مي‌كنند تا عليه اين ملت خيانت كنند و اين عاقبت جدايي از ولايت است.

خاتمي گفت: امام علي(ع) مي‌فرمايند «كسي كه ما را به ديگران بفروشد بيچاره است و با حسرت از اين دنيا مي‌رود و با ذلت از اين دنيا خواهد رفت».
نظرات بینندگان