arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

حضور سه شطرنج باز آمریکا در ایران قطعی شد

سه شطرنج باز تیم آمریکا در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور خواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سه شطرنج باز تیم آمریکا در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور خواهند داشت.
 
به گزارش انتخاب، مهرداد پهلوان زاده، رییس فدراسیون شطرنج در خصوص حضور سه شطرنج باز آمریکا در ایران، اظهار کرد: سه نفر از بازیکنان شطرنج که در قهرمانی جهان شرکت می‌کنند  از تیم آمریکا هستند. با وجود مشکلات اخیری که پیش آمده ما با وزارت امور خارجه مطرح کردیم که این سه ورزشکار ملیت دیگری دارند و آمریکایی نیستند و تنها برای آمریکا بازی می‌کنند. این شطرنج‌بازان برای کشورهای لیتوانی، چک و رومانی هستند بنابراین مشکلی در خصوص حضور این سه شطرنج‌باز وجود ندارد.
 
وی در خصوص مربی تیم ایران گفت‌:  خادم الشریعه و پورکاشیان به تازگی به ایران بازگشتند و در چند مسابقه در خارج از کشور حضور داشتند و فرصت تمرین نبوده است. سوکولوف فعلا بیشتر با حجازی پور تمرین کرده است و نظر مثبت در خصوص او دارد و معتقد است می تواند به دور بعد راه پیدا کند.
 
رییس فدراسیون شطرنج در خصوص شرایط مالی فدراسیون، گفت‌:  با اسپانسرهای مختلف صحبت داشتیم زیرا هزینه برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان بسیار زیاد است. امیدوارم هزینه مسابقات هر چه زودتر تامین شود، چون زمان زیادی تا رقابت‌ها نداریم. این مسابقات ویژه‌ است و فکر می‌کنم  بسیاری از اسپانسر ها بعد از برگزاری این رقابت‌ها به اهمیت آن پی ببرند.
 
وی در پایان ‌اضافه کرد: امروز (یکشنبه) هم جلسه ای با داورزنی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و رییس ستاد برگزاری مسابقات خواهم داشت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان