arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

فعالیت یک شرکت ژاپنی تحت فشار ترامپ در مکزیک متوقف شد

شرکت «نیس شینبو هولدینگ نیکی» ژاپن اعلام کرد که تحت فشارهای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا مجبور به توقف اجرای طرح ساخت کارخانه در مکزیک شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت «نیس شینبو هولدینگ نیکی» ژاپن اعلام کرد که تحت فشارهای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا مجبور به توقف اجرای طرح ساخت کارخانه در مکزیک شده است.
 
به گزارش انتخاب، این نخستین بار است که یک شرکت ژاپنی به طور علنی برنامه توقف همکاری با مکزیک را به علت مخالفت دولت آمریکا اعلام می کند.
این شرکت روز شنبه در بیانیه ای در تارنمای خود آورده که به دلیل مخالفت دولت ترامپ، ساخت کارخانه قطعات خودرو در مکزیک را کنار گذاشته است.
 
ترامپ پیشتر نیز شرکت خودروسازی تویوتا را تهدید کرده بود که اگر به سرمایه‌گذاری در مکزیک ادامه دهد، بر محصولات این شرکت تعرفه گمرکی مضاعف وضع خواهد کرد.
بیانیه شرکت «نیس شینبو» درست در شرایطی منتشر می شود که «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور با دستی پر از برنامه های تجاری و سرمایه گذاری در آمریکا راهی این کشور شده است تا با ترامپ دیدار و گفت وگو کند.
 
روزنامه نیکی ژاپن هم از شرکت «نیس شینبو» به عنوان یکی از شرکت های پیشرو و بزرگ در ژاپن یاد کرده و آورده است: این برای نخستین بار است که یکی از شرکت های مطرح و به نام ژاپنی تحت فشار ترامپ کار را در مکزیک متوقف می کند.
ارزش طرح ساخت کارخانه تولید قطعات مربوط به ترمز خودرو در مکزیک توسط شرکت ژاپنی نزدیک به ۸۹ میلیون دلار برآورد می شود.
این شرکت مطرح ژاپنی در سراسر جهان فعالیت گسترده ای دارد و ۱۵ درصد از کل بازار تولید قطعات ترمز خودرو دنیا را در اختیار گرفته است.
 
امروز اعلام شد که به دلیل چنین تصمیمی سهام این شرکت ژاپنی در این کشور ناگهان 4 درصد سقوط کرده و به ۹ دلار برای هر سهم رسیده است.
شرکت مزبور در بیانیه خود‌ آورده است: مجبور شدیم مکزیک را که یکی از بهترین مکان ها برای این سرمایه گذاری بود کنار بگذاریم و احتمالا باید به سراغ آمریکا برویم.
برخی رسانه ها و تحلیلگران ژاپنی اعلام کرده اند که به دلیل فشارهای ترامپ احتمالا شرکت های بیشتری از ژاپن طرح های خود در کشورهای دیگر را رها خواهند کرد.
 
تویوتا نیز از جمله شرکت هایی است که تحت فشارهای ترامپ هنوز تسلیم نشده و به دنبال ساخت کارخانه در مکزیک است اما به دولت ترامپ قول داده است برای ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در آمریکا ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان