arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

برانکو: موافق آن شام مشترک با استقلالی‌ها نبودم/ از الان رفاقت حالی‌ام نمی‌شود

سرمربی پرسپولیس گفت: کم تجربگی استقلالی‌ها نقطه ضعف این تیم نیست و این مساله به آنها انگیزه بیشتری می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سرمربی پرسپولیس گفت: کم تجربگی استقلالی‌ها نقطه ضعف این تیم نیست و این مساله به آنها انگیزه بیشتری می‌دهد.
 
به گزارش انتخاب، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از داربی هشتاد و چهارم اظهار کرد: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می گویم و همزمان بابت حادثه چوار ایلام هم تسلیت می‌گویم. ورزش، شادی و سلامتی می آورد. همیشه به بازیکنانم می گویم که افتخار بزرگی است در مسابقه‌ای مثل داربی به میدان برویم. دوست دارم همه بازیکنانم از داربی لذت ببرند و شوق خود را به نمایش بگذارند. طبعا هواداران ما هم متوجه این مسئله شده اند. خوشحال هستیم که بازهم به یک مسابقه و نمایش بزرگ رسیده ایم. این بازی مهم ترین مسابقه لیگ ایران است با بیشترین تماشاگر در دنیا. لازم نیست انگیزه مضاعف به بازیکنان تلقین کنیم.

برانکو ادامه داد: فضای این داربی با داربی قبلی متفاوت است. هر دو تیم با چند برد متوالی وارد این بازی می‌شوند. استقلال بعد از راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا که بابتش به آنها تبریک می گویم گام به این میدان می‌گذارد. مطمئنم که یک جنگ ورزشی پیش روی ماست. طبیعی است که تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در روند بردهایمان باقی بمانیم و استقلال هم این تلاش را می‌کند. همه بازیکنان ما سالم و سلامت هستند. فقط کامیابی‌نیا به دلیل محرومیت در این بازی نیست.

وی درباره جای خالی کامیابی نیا و جذب شهاب کرمی و تکلیف بحث هافبک دفاعی تیم پرسپولیس در داربی ۸۴، گفت: طبیعی است که جای کامیابی نیا خالی است. او برای ما یک بازیکن مهم است و شاید بهترین بازیکن و یا جزو بهترین‌های ما بوده است ولی ما قائم به فرد نیستیم و تیمی کار می‌کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره قبراق بودن استقلال در مقابل پرسپولیس، گفت: استقلال الان اعتماد به نفس خوبی دارد. نسبت به داربی قبلی وضعیت بهتری دارد. همه بردهایی که داشته اند از جمله بازی با السد و تغییراتی که در تیم داشته‌اند و دست به جوانگرایی زده‌اند، قطعا با انگیزه می‌آید. آنها برای خوشبینی خود و میل به برد، دلایل خودشان را دارند. این می تواند باعث برگزاری یک بازی ورزشی عالی شود.

او در پاسخ به سوالی درباره شام مشترک بازیکنان استقلال و پرسپولیس و اینکه آیا توصیه ای برای تساوی داربی در آنجا مطرح شده است، گفت: قطعا این مسئله درست نیست. طبیعی است که برخی ها هرچه دلشان بخواهد می‌توانند فکر کنند. جمع شدن ما به خواست اسپانسر بود و خود من هم موافق آن نبودم ولی خواست اسپانسر بود. از الان به بعد رفاقت حالی‌ام نمی‌شود تا بعد از بازی. این جلسات می‌تواند روی تمرکز تیم اثر بگذارد. بعد از بازی دوباره رفاقت می‌کنیم.

برانکو درباره کارنامه خودش و منصوریان و اینکه آیا می‌تواند رکورد منصوریان را بشکند، گفت: من به رکوردها فکر نمی‌کنم. آنها بیایند یا نیایند، من فقط به بازی فکر می‌کنم تا بهتر بازی کنیم و ببریم. فقط به این مسئله فکر می‌کنم.

وی درپاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای استفاده از ضربات ایستگاهی دارد و از طرفی نقطه قوت استقلال زدن ضربات ایستگاهی است، گفت: خوشحالم که نقطه ضعف استقلال را به من می گویید و به این مسئله توجه دارید ولی اینگونه منصوریان را ناراحت می‌کنید چون اسرارش را فاش می‌کنید. ما می‌توانیم درباره ضعف و قدرت‌ها صحبت کنیم ولی واکنش بازیکنان در زمین مهم است و این مسئله کار نهایی را صورت می گیرد. خیلی سخت می شود جلوی ۱۰۰ هزار هوادار کار کرد.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این سوال که آیا با منصوریان موافق است که در صورت مهار سه بازیکن سرخپوش این تیم مهار می‌شود، گفت: ما فردا با اجازه شما با ۱۱ بازیکن شروع می‌کنیم و لیست مجموع‌مان ۲۰ نفر است. اگر آنها ۳ نفر را مهار کنند، سایر بازیکنان کار می‌کنند.

او درپاسخ به این سوال که به نظرش کم تجربگی استقلالی ها می تواند به پرسپولیس کمک کند، گفت: به این نمی‌توان گفت ضعف. همین جوانان استقلال در مقابل السد عالی کار کردند. من به عنوان یک مربی می‌دانم که انگیزه‌ای بالاتر و بهتر از این نیست که مقابل ۱۰۰ هزار هوادار بازی کنیم و خواب آن را می‌بینیم. این مسئله انگیزه به بازیکنان می‌دهد و ضعف محسوب نمی‌شود. به جای صد در صد همین بازیکنان ۱۵۰ درصد توان از خودشان می‌گذارند.

برانکو در پاسخ به این پرسش که چقدر از موفقیت تیمش برابر استقلال اطمینان دارد، اظهار کرد: هم من و هم بازیکنانم برای استقلال احترام قائل هستیم. یک مثال می‌زنم، اگر جابر انصاری ذخیره آنها باشد، او کسی است که در داربی‌ها اثرگذار بوده است. نمی‌خواهم اسامی دیگر را بگویم ولی برای استقلال خیلی احترام قائل هستیم. آنها بازیکنان بسیار خوبی دارند و نتایج اخیرشان حرف مرا تایید می کند. ما تا الان نشان داده‌ایم که تیم‌مان عالی است و یک دستی میان تیم ما وجود دارد. سزاوار این رده هستیم. از ابتدای فصل هدفمان را گفتیم. این را پنهان نمی کنیم و واضح است که هر بازی با هر تیمی باشد، فقط یک هدف داریم و آن هم برد و بازی خوب است. البته می‌دانیم که این همیشه احتمالش نیست ولی هدف مستمر ماست.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به اینکه منصوریان با تاریخ داربی مخالف بوده است چرا که استراحت دو تیم زمان متفاوتی را نشان می دهد، گفت: برنامه مسابقات را پرسپولیس تدوین نکرده است. ما هم بلافاصله بعد از استقلال با سپاهان بازی داریم و سپاهان هم سه روز پیش بازی کرده است. یعنی سپاهان استراحتش بیشتر از ماست. ما برنامه را تدارک ندیده‌ایم. مایل نیستم از حرف‌هایم برداشت غلطی شود.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره موفقیت منصوریان در سال گذشته برابر پرسپولیس و اینکه آیا راهکاری برای جلوگیری از پرس احتمالی استقلال دارد، گفت: منصوریان به شما گفت که پرس می‌کند؟ (در اینجا خبرنگار گفت که منصوریان گفته اتلتیکویی بازی می‌کند و این تیم پرس می‌کند) برانکو ادامه داد: اتلتیکو جلوی بارسلونا فشرده بازی کرد؟ فلسفه در زمین است. این صحبت‌ها را می‌توانید به دیگران قالب کنید نه به ما. من مطمئنم که آنها بیست دقیقه نخست حمله می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که یک تیم چگونه در داربی پیروز می‌شود، گفت: داربی بازی خاصی است. نمی‌توان معیار و قانونی برایش مطرح کرد. نمونه‌هایش را نمی‌خواهم مطرح کنم. دو سال پیش که آمدم استقلال برای قهرمانی می‌جنگید و پرسپولیس برای بقا. در آخرین بازی‌ای که داشتیم، موفق شدیم آنها را یک بر صفر ببریم. معیاری نیست که فعلا چه تیمی بهتر است. بازیکنان در نهایت تصمیم گیرنده هستند. در کنار آن باید بازیکنان با قلب داغ و ذهن خنک بازی کنند.

برانکو در پاسخ به این پرسش که آیا قبول دارد تیمش مقابل تیم هایی که بسته بازی می کنند مشکل دارد و آیا احتمال نمی‌دهد استقلال بسته بازی کند، اظهار کرد: بازی مقابل تیمی که بسته بازی می‌کند همیشه مشکل است نه فقط برای پرسپولیس بلکه برای همه تیم‌ها. آنجا است که تیم باید واکنش نشان دهد و این کار ساده ای نیست ولی ما برایش راه حل داشته ایم و گاها سخت بوده است. داربی قبلی شاید ما ده موقعیت خطرناک و خوب داشته‌ایم و نسبت به بازی 4 بر 2 موقعیت‌های بهتر و عملکرد آماری بهتر داشته‌ایم. با این حال خوشحالم که قوت ما را هم گفتید و البته ما یک مشکل داریم آن هم خمارلو است که باید حلش کنیم (با خنده)

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به اینکه برخی‌ها تلاش می‌کنند موفقیت پرسپولیس برابر تراکتورسازی و سایر مصاف‌ها را به نوعی ضعیف جلوه دهند چیست، گفت: فقط می‌توانم به این مسئله بخندم چون نشان داده‌ایم تا اینجا بهترین بوده‌ایم. کسانی که این حرف ها را می‌زنند یک بازی را نشان دهند که بدون استحقاق برده‌ایم و یا داور به ما در پیروزی کمک کرده است. من به بازیکنانم تبریک می گویم بابت تلاششان و من متاسفم که برخی‌ها این حرف‌ها را می‌زنند. من مطمئنم که همانطور که شروع کردیم کار را تمام می کنیم و به هدفمان می‌رسیم.

برانکو ایوانکوویچ در این نشست خبری معمولا پاسخ‌ها را با چاشنی طنز داد.
نظرات بینندگان