arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

سعید عزت‌اللهی:با کی‌روش مشورت کردم و در روسیه ماندم/ با سردار، رفیقم، نه رقیب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سعید عزت‌اللهی باشگاهش را اینطور توصیف می‌کند: در باشگاهی بازی می‌کنم که بزرگانی چون اتوئو و کارلوس در آن بازی کرده‌اند.

به گزارش انتخاب، سعيد عزت‌اللهي و ماندن در ليگ روسيه. او كه پيشنهاد‌هاي زيادي داشت و مي‌توانست به ليگ هلند، آلمان و حتي انگليس برود در نهايت در همان ليگ روسيه ماندگار شد و قراردادش را با روستوف تمديد كرد. البته سعيد قرار نيست در اين تيم بماند چراكه او به صورت قرضي به تيم آنژي پيوست تا در اين تيم متمول بازي كند. سعيد كه چند روزي را در ايران گذرانده بود يك‌شنبه شب مهمان برنامه رامبد جوان در خندوانه بود. او از حس خوبي كه در اين چند روز گرفته حرف مي‌زند و از برنامه‌هايي كه براي آينده در پيش دارد. سعید در ابتدا به اين سؤال پاسخ مي‌دهد كه چرا با وجود همه پيشنهاد‌هايي كه داشت دوباره در ليگ روسيه ماندگار شد: «من با خيلي‌ها مشورت كردم و در نهايت به اين نتيجه رسيدم كه ماندن در روسيه به نفعم است. من تجربه بازي در اين ليگ را دارم. روسيه را مي‌شناسم و با جو اين كشور آشنايي داريم. همين‌طور حريفانم را. به زندگي در اينجا هم كمي عادت كرده‌ام. اگر مي‌خواستم به ليگ جديدي برويم، بايد همه اين چيزها را از نو مي‌ساختم. برايم كمي سخت بود كه قبل از جام جهاني‌ بخواهم اين ريسك را بكنم. فراموش نكنيد يك ماه و چند روز ديگر بايد در دور برگشت مقدماتي جام‌جهاني‌ بازي كنيم. اگر به ليگ جديدي مي‌رفتم ممكن بود بازي نكنم و به مشكل بخورم ولي در روسيه شرايط برايم بهتر است. الان انگيزه زيادي دارم تا دوباره صددر‌صد آماده شوم.»

عزت‌اللهي در پاسخ به سؤال ديگري كه چه اتفاقي افتاد كه به تيم آنژي رفتي و آيا نمي‌توانستي در همان روستوف بماني، گفت: «احساس كردم كه آنها واقعاً به من نياز دارند. باشگاه آنژي در پست من بازيكن مي‌خواست و خودم دوست داشتم در جايي باشم كه بتوانم بازي كنم. آنژي جزو باشگاه‌هاي مطرح روسيه است و قطعاً اكثر مردم نامش را به خاطر حضور بزرگاني چون اتوئو و روبرتو كارلوس در اين باشگاه، شنيده‌اند. من در روستوف مشكلي داشتم و آن اين بود كه 25 دقيقه بازي به من مي‌رسيد.»

وقتي به او گفتيم يعني دليل غير فني داشت، سعيد اين واكنش را نشان داد: «ببينید كاپيتان تيم ما هافبك دفاعي بود و اين مسئله باعث مي‌شد من نيمكت‌نشين باشم. حتي اگر بهتر از او هم بازي مي‌كردم، دوباره به من كمتر بازي مي‌رسيد. گاهي هواداران هم اعتراض مي‌كردند و عقيده داشتند بايد بيشتر بازي كنم. منتها اين شرايط وجود داشت و من هم كاري نمي‌توانستم كنم. به همين خاطر نمي‌خواستم در روستوف بمانم. پيش از امضاي قراردادم با باشگاه توافق كرديم كه به صورت قرضي به باشگاه آنژي بروم.»

آيا ملي‌پوش ايران براي پيوستن به اين تيم با كي‌روش هم مشورت كرده است؟ معمولاً لژيونرهاي ايران به هر تيمي كه مي‌خواهند بروند با سرمربي تيم ملي مشورت مي‌كنند. سعيد مي‌گويد: «بله، با ايشان هم صحبت كردم. ما با هم ديدار داشتيم و از سرمربي تيم ملي مشورت گرفتم. نظر آقاي كي‌روش هم درباره ماندنم در روسيه مثبت بود. به همين خاطر تصميم گرفتم بمانم و به فوتبالم در اين كشور ادامه دهم. من پيشنهادهاي نسبتاً زيادي داشتم ولي بعضي از آنها به صورت رسمي نبودند. مثلاً مي‌گفتند از انگليس يا لاليگا پيشنهاد دارم ولي هيچ باشگاهي به صورت رسمي خواهان جذب من نشد. از هلند هم پيشنهاد جدي به دستم نرسيد و بيشتر در حد حرف بود. يعني باشگاه‌ها مي‌گفتند كه ما فصل بعد تو را مي‌خواهيم و تابستان آينده به باشگاه ما بيا. من هم نمي‌توانستم نيم‌فصل بيرون بمانم تا شايد برايم پيشنهادي جور شود. به همين خاطر ديدم شرايط روستوف خوب است و چون اجازه مي‌دهند قرضي به تيم ديگري بروم، قبول كردم و با اين باشگاه قرارداد بستم.»

او درباره تقابل با سردار آزمون در ليگ روسيه هم مي‌گويد: «فوتبال حرفه‌اي اين چيزها را ندارد. سردار هميشه به من كمك مي‌كرد. او به هر حال زودتر از من به روسيه آمده و تجربه بيشتري دارد. سردار نكات مهم را هميشه به من مي‌گفت و قطعاً الان هم از او كمك مي‌گيرم. ما در تيم ملي همچنان همبازي خواهيم بود و در آينده هم احتمال همبازي شدن‌مان در روستوف وجود دارد. البته اگر سردار در پايان فصل اين باشگاه را ترك نكند.»

 او درباره حضور در برنامه خندوانه هم گفت: «اتفاق خوبي بود كه براي من افتاد. كلي خنديديم و كيف كرديم. اميدوارم حركتي هم كه قرار است انجام بدهم مورد قبول واقع شود. قرار است يك‌سري از بچه‌ها را به مشهد ببرم كه اميدوارم حركت پسنديده‌اي باشد.»

منبع: تماشاگران امروز
نظرات بینندگان