arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

پیشنهاد ترامپ به "رابرت هاروارد" برای قبول پست مشاور امنیت ملی آمریکا

در پی اخراج جنجالی مایکل فلن، رئیس‌جمهوری آمریکا پست مشاور امنیت ملی آمریکا را به "رابرت هاروارد" پیشنهاد داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی اخراج جنجالی مایکل فلن، رئیس‌جمهوری آمریکا پست مشاور امنیت ملی آمریکا را به "رابرت هاروارد" پیشنهاد داده است.
 
به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از رابرت هاروارد، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان خواسته است تا مشاور امنیت ملی جدید آمریکا شود.
 
ترامپ تلاش دارد به سرعت رسوایی به وجود آمده بر سر ارتباط مایکل فلن، مشاور امنیت ملی مستعفی آمریکا با روس‌ها را رفع کند. با این حال رابرت هاروارد طبق گفته منابع آگاه،‌ از ترامپ مهلت خواسته تا بو او وقت دهد درباره این پیشنهاد فکر کند.
 
هاروارد دریاسالار بازنشسته یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده و قائم مقام سابق ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در دوره فرماندهی ژنرال جیمز ماتیس است. او همچنین به عنوان قائم مقام فرماندهی نیروهای مشترک ایالات متحده فعالیت کرده و سابقا کارگروه مشترک بین سازمانی را فرماندهی می‌کرد. هاروارد در دبیرستان آمریکایی‌ها در تهران درس خوانده و در عراق و افغانستان ماموریت‌هایی را فرماندهی کرده است.
 
کاخ سفید هنوز این خبر را رسما اعلام نکرده اما دو مقام مطلع آمریکایی آن را تایید کردند.
 
ژنرال مایکل فلن، مشاور امنیت ملی مستعفی ترامپ که تنها 24 روز در این مقام ماند، متهم شد که پیش از روی کار آمدن رئیس‌جمهوری جدید آمریکا با سفیر روسیه درباره لغو تحریم‌های آمریکا گفت‌وگو کرده است. گفته می‌شود که او مقام‌های آمریکایی را درباره محتویات مذاکرات گمراه کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان