arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

ترامپ: هرگز علنی نمی گویم اگر بخواهم ایران را تنبیه کنم، چه خواهم کرد، چون آنها می فهمند / فرمان جدیدی درباره محدودیت‌های ویزا صادر خواهم کرد

دونالد ترامپ اعلام کرد که او از تلاش برای امنیت شهروندان آمریکایی کوتاه نخواهد آمد و فرمان جدیدی درباره محدودیت‌های ویزایی صادر خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ اعلام کرد که او از تلاش برای امنیت شهروندان آمریکایی کوتاه نخواهد آمد و فرمان جدیدی درباره محدودیت‌های ویزایی صادر خواهد کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری در کاخ سفید از فرمان پیشین خود درباره محدودیت‌های ویزایی اتباع برخی کشورها و بررسی سختگیرانه‌تر اعطای ویزای آمریکا دفاع کرد و گفت که هفته آینده فرمان جدیدی در این باره صادر خواهد کرد تا امنیت شهروندان آمریکایی را بیشتر و بهتر تامین کند.

ترامپ در پاسخ به خبرنگار دیگری درباره عجله برای این طرح گفت، وقتی چنین طرحی را داشتم، جان کلی وزیر امنیت داخلی گفت اگر بگویی یک ماه دیگر این را اجرا می کنی، تروریست ها در این یک ماه وارد می شوند و این خطرناک است. حرف او درست بود و من فرمان را سریع صادر کردم.

وی درباره فرمان جدید هم گفت جزئیات آن را نمی گویم اما سعی می کنیم که همه جوانب را بررسی کنیم که در ضمن حفظ امنیت آمریکا، روند هم خدشه نداشته باشد. همچنین خلاف دستور قضایی نباشد، هرچند که ما این دستور قضایی را قبول نداریم.

#ترامپ با رد برخی سوالات خبرنگاران گفت که من هرگز علنی به شما نمی گویم مثلا اگر بخواهم ایران را تنبیه کنم، چه خواهم کرد. چون آنها می فهمند. 

ترامپ در روز جمعه ۸ بهمن در فرمانی به طور موقت صدور هرگونه ویزا برای شهروندان هفت کشور ایران، سوریه، عراق، لیبی، یمن، سودان و سومالی به مدت ۹۰ روز تعلیق کرد .

رئیس جمهوری آمریکا چندین بار از رسانه‌ها به شدت انتقاد کرد و گفت آنها باید از خود «شرمسار» باشند. او از تصمیم خود برای ارتباط مستقیم با آمریکا خبر داد و گفت «دروغگویی» برخی رسانه‌ها باعث اتخاذ این تصمیم شده است.

دونالد ترامپ، گزارش‌های رسانه‌ای علیه خود را به مقامات دولت باراک اوباما و دموکرات‌ها نسبت داد و با انتقاد شدید از دولت گذشته عنوان کرد که او به عنوان رئیس جمهوری آمریکا وارث یک وضعیت فاجعه‌بار بوده است.

او گفت در همین مدت چهار هفته کارهایی کرده که با دولت قبلی قابل مقایسه نیست.

 ترامپ همچنین چندین بار ارتباط و معامله با روسیه را در پاسخ به خبرنگاران تکذیب کرد.

نظرات بینندگان