arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵

طغیان رودخانه خشک شیراز / احتمال تخلیه روستاهای اطراف/ ورود به شهر از دروازه قرآن ممکن نیست

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: با توجه به شدت بارندگی و طغیان رودخانه خشک شیراز، آماده تخلیه روستاهای پایین دست رودخانه خشک و چنارراهدار هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: با توجه به شدت بارندگی و طغیان رودخانه خشک شیراز، آماده تخلیه روستاهای پایین دست رودخانه خشک و چنارراهدار هستیم.

رمضان امینی جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر این تعدادی از شهروندان درسال های گذشته بدون اخذ مجوز و رعایت اصول ایمنی اقدام به ساخت خانه در حاشیه رودخانه کرده اند که به آنها نیز اخطارهای لازم مبنی بر احتمال آبگرفتگی منازلشان داده شده است.

وی، با اشاره به اینکه مسیرهای کنارگذر شیراز هم اینک مسدود است ادامه داد: با توجه به شدت بارندگی و حضور نیروهای خدمات رسان در سطح شهر، به شهروندان توصیه می شود که حتی المقدور از انجام سفر خودداری کنند تا با باز بودن خیابان ها در صورت نیاز خدمات رسانی با سرعت بیشتری انجام شود
.
امینی تصریح کرد: از شهروندان می خواهیم که به منظور حفظ جان خود، برای مشاهده رودخانه خشک در کنار این رودخانه و بر روی دیوارهای آن قرار نگیرند چرا که احتمال وارد آمدن آسیب به دیواره رودخانه وجود دارد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز ادامه داد: هم اینک چهار هزار و 200 نیرو که از روز سه شنبه هفته جاری در آماده باش کامل بوده اند در قالب 112 تیم به همراه 760 دستگاه خودرو سبک و سنگین در تمام نقاط کلانشهر شیراز مستقر و آماده خدمات رسانی هستند.

وی، از شهروندان خواست که در صورت مشاهده یا مواجه با هرگونه مشکل با مرکز 137 شهرداری یا 125 آتش نشانی تماس حاصل کنند.

2 سامانه بارشی از یکشنبه 24 بهمن تاکنون هوای استان فارس را تحت تاثیر قرارداده و موجب آبگرفتگی و بروز خسارات به برخی زیرساخت ها و بافت های فرسوده شده است. 

ورود به شهر شیراز از محور دروازه قرآن ممکن نیست

رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: با توجه به آبگرفتگی شدید در محور مرودشت به شیراز و بالعکس در محدوده زیبا شهر و اکبرآباد، به رانندگانی که از این مسیر قصد ورود به شیراز را دارند توصیه می شود که از مسیر کمربندی به سمت پل صنایع استفاده کنند.
ورود به شهر شیراز از محور دروازه قرآن ممکن نیست

سرهنگ احمد احمدی جمعه افزود: توصیه ما این است که با توجه به بارش شدید برف و باران در اغلب نقاط استان، رانندگان حتی المقدر از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی ادامه داد: آن دسته از رانندگانی که قصد انجام سفر دارند نیز حتما دقت داشته باشند که با توجه به شدت بارش ها و مه گرفتگی خصوصا در ارتفاعات، میدان دید بسیار محدود شده و بنابراین باید ضمن توجه به جلو با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

او اظهار کرد: همچنین هم اینک در محورهای خرم بید، اقلید، گردنه کولی کش تا شهید آباد، سپیدان و محورهای منتهی سپیدان به سمت یاسوج نیز شاهد بارش برف هستیم که به رانندگی که قصد عبور از این محورها را دارند نیز توصیه می شود که حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

نظرات بینندگان