arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
حجت الاسلام والمسلمین علوی:

جای سوال است که چرا وقتی وزیر اطلاعات می گوید ما حتی یک مدیر دوتابعیتی سراغ نداریم و اگر کسی سراغ دارد معرفی کند صدا و سیما از کنار آن با سکوت می گذرد / دادستان کشور مدیران دوتابعیتی را معرفی کند تا برخورد کنیم

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران،گفت:دادستان محترم کل کشور تصریح نموده بودند که برخی از این مسوولین دوتابعیتی که در راس امور هستند با دشمن همکاری می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جای سوال است که چرا وقتی وزیر اطلاعات می گوید ما حتی یک مدیر دوتابعیتی سراغ نداریم و اگر کسی سراغ دارد معرفی کند صدا و سیما از کنار آن با سکوت می گذرد / دادستان کشور مدیران دوتابعیتی را معرفی کند تا برخورد کنیم

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران،گفت:دادستان محترم کل کشور تصریح نموده بودند که برخی از این مسوولین دوتابعیتی که در راس امور هستند با دشمن همکاری می کنند.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام سید محمود علوی افزود: تا این لحظه که بنده با شما صحبت می کنم هیچ کس مصداقی از مسوولین دوتابعیتی را ذکر نکرده و در این باره تنها کلی گویی شده است که این کلی گویی ها خدایی ناکرده شائبه بهره برداری سیاسی از این موضوع را در اذهان عمومی شکل می دهد.

گفت و گوی ایرنا با حجه الاسلام سیدمحمود علوی در پی می آید:

 بحث مدیران دوتابعیتی باردیگر به رسانه ها کشیده شده است. جنابعالی وزیر اطلاعات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید و به طور قطع بر اینگونه مسائل اشراف دارید.سوال مردم این است که آیا چنین مدیرانی در کشور وجود دارند؟

علوی:بنده پیش از این در گفت و گویی که 10 آبان ماه سال جاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی داشتم به طور مفصل توضیح داده بودم که دوتابعیتی به کسی گفته می شود که گذرنامه کشور دیگری را مانند آمریکا ،کانادا ،آلمان و غیره را داشته باشد. لذا فردی که اقامت موقت یا چند ساله که به آن در آمریکا گرین کارت گفته می شود و حتی اقامت دائم در کشوری داشته باشد ولی با گذرنامه جمهوری اسلامی ایران به آن کشور تردد نماید دوتابعیتی تلقی نمی شود.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: در آن مصاحبه توضیحات لازم را در این باره دادم و اعلام کردم که ما در بین مسوولین کشور شخصی را که دارای دوتابعیت باشد نمی شناسیم. همانجا هم بیان کردم که اگر کسی چنین شخص یا اشخاصی را می شناسد به ما معرفی کند تا وزارت اطلاعات به دستگاه هایی که این فرد یا افراد در آن شاغل هستند،اعلام کند تا آنها را از مسوولیت کنار بگذارند.همانطور که مدیرکلی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای دوتابعیت بود و با هماهنگی که صورت گرفت خود ایشان استعفا کرد.

 در مصاحبه ای که به آن اشاره کردید گفته بودید که از خبرنگاری که درباره دوتابعیتی ها از شما سوال کرده بود خواسته بودید که مصداقی برای این مدیران دوتابعیتی ذکر کند که وی قادر به ذکر مصداقی برای آن نشده بود. آیا بعد از آن، مصداق یا مصادیقی از افراد دوتابعیتی از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی به شما ارائه شد؟

علوی: خیر. همین جا هم دوباره از همه کسانی که اطلاع دارند افرادی دوتابعیتی در سمت های مدیریتی کشور حضور دارند می خواهم اسامی این افراد را به وزارت اطلاعات اعلام کنند تا ما به دستگاه های مربوط ابلاغ کنیم که این افراد به دلیل دوتابعیتی بودن قانونا نمی توانند متصدی پست های مدیریتی باشند و لازم است یا خود آنها استعفا دهند یا اینکه برکنار شوند.
تا این لحظه که من با شما صحبت می کنم هیچ کس مصداقی از مسوولین دوتابعیتی را ذکر نکرده و در این باره تنها کلی گویی شده است. این کلی گویی ها باعث می شود که خدای ناکرده شائبه بهره برداری سیاسی از مطرح کردن کلی مساله دو تابعیتی ها در اذهان عمومی تداعی شود. استدعای من هم از برادر عزیز و بزرگوارم حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای منتظری دادستان محترم کل کشور که از شخصیت های ارزنده کشور هستند این است که چنانچه مصادیقی برای وجود این مدیران دوتابعیتی دارند محبت کرده آنرا به ما اعلام کنند تا دولت با آنها برخورد نماید. چرا که با توجه به شناختی که از ایشان دارم مطمئن هستم ایشان بدون مبنا صحبت نمی کنند و قطعا مصادیقی را سراغ دارند.

همینجا از ایشان استدعا دارم که انشاءالله تا پایان وقت اداری این هفته یعنی چهارشنبه بزرگواری کنند و اسم 5 نفر از مدیران دوتابعیتی را به ما اعلام کنند تا وزارت اطلاعات مطابق قانون دستور برکناری آنها را بدهد.

ولی اگر موردی نیست باز هم استدعا دارم با طرح این گونه مسائل کلی که مصداقی هم ندارد باعث آشفتگی ذهنیت مردم و تشویش اذهان آنها نشویم که به طور طبیعی شخصیت ارزنده و فرهیخته ایشان درصدد چنین مساله ای نیستند.

 ظاهرا مصاحبه جنابعالی درباره مدیران دو تابعیتی انعکاس رسانه ای مناسبی پیدا نکرد؟

علوی: روزی که من با خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره مدیران دوتابعیتی گفت و گو کردم و به صراحت اعلام کردم که حتی یک مدیر دو تابعیتی را نمی شناسیم و اگر کسی می شناسد به ما معرفی کند، هیچ خبری از این صحبت بنده در صدا و سیما منعکس نشد. درحالی که صحبت برخی دوستان بزرگوار درباره وجود افراد دوتابعیتی در دولت که به صورت کلی و بدون ذکر مصداق بیان شده است بارها و بارها در رسانه ملی منعکس و به آن پرداخته شد.

این برای ما جای سوال است که چرا وقتی که وزیر اطلاعات می گوید ما حتی یک مدیر دوتابعیتی سراغ نداریم و اگر کسی سراغ دارد معرفی کند صدا و سیما از کنار آن با سکوت می گذرد و به اطلاع مردم نیز نمی رساند که اگر کسی مصداقی سراغ دارد معرفی نماید. اما هنگامی که عزیزی اشاره می کند که مدیران دوتابعیتی در کشور وجود دارند بدون اینکه یک مصداق برای آن ذکر کند صدا و سیما چندین بار آنرا پوشش خبری می دهد. اینجا مقداری برای مردم این سوال ایجاد می شود که چه هدفی از بیان این مطالب دنبال می شود؟

همچنین دادستان محترم کل کشور تصریح نموده بودند که برخی از این مسوولین دوتابعیتی که در راس امور هستند با دشمن همکاری می کنند. استدعای اینجانب به عنوان بردار کوچک ایشان این است که چند نفر از این برخی دو تابعیتی ها را به وزارت اطلاعات معرفی نمایند تا به جرم همکاری با دشمن، با آنها برخورد نماییم.

نظرات بینندگان