arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

"دیوار انسانی" مکزیکی‌ها در مرز آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صدها مکزیکی‌ با حضور در مرز کشورشان با آمریکا یک "دیوار انسانی" تشکیل دادند تا به طرح دولت دونالد ترامپ برای ایجاد دیوار در مرز مکزیک و آمریکا جهت جلوگیری از ورود مهاجران اعتراض کنند.
 
به گزارش انتخاب، این دیوار انسانی در شهر "سیودادخوآرز" و در کرانه رودخانه "ریوگرانده" ساخته شد و تظاهرکنندگان در حالی که لباس‌های رنگارنگ به تن و گل‌های سفید به دست داشتند به سوی ساکنان شهر "ال پاسو" واقع در تگزاس آمریکا که در همسایگی این شهر مکزیکی قرار داشت، دست تکان دادند.
 
سازمان دهندگان این حرکت اعتراضی گفتند: ایجاد یک دیوار انسانی و دوستانه برای ایجاد پیوند بین دو شهر بهتر از ساخت یک دیوار بتونی یا فولادی برای جدا کردن آنهاست.
 
کوآتموک کاردناس، یک حامی این حرکت و کاندیدای ریاست جمهوری سابق مکزیک گفت: همانطور که در اینجا به نمایش گذاشته شد ما دوستان زیادی در آن سوی رودخانه و آن سوی مرز داریم که می‌خواهند دیواری مثل ما درست کنند که هرگز باعث جدایی میان مردم دوست با یکدیگر نشوند.
 
پیشتر خاویر کورال، فرماندار ایالت چیواوا فراخوان ایجاد این دیوار انسانی را به مردم داده بود.
 
کورال گفته بود: اعتقاد ندارد که اکثر آمریکایی‌ها خواهان ساخت دیوار در مرز کشورشان هستند. چراکه این با روح بنیانگذاران آمریکا منافات دارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان