arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵

بازتاب سخنرانی ظریف در رسانه‌های چین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه های گروهی چین روز دوشنبه با بازتاب دادن سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس امنیتی مونیخ نوشتند: ایران به شدت خواستار نابودی تمامی تسلیحات هسته ای در سراسر دنیاست.
 
 به گزارش انتخاب، شین هوا خبرگزاری رسمی چین در گزارشی اعلام کرد: وزیر امور خارجه ایران در حضور مقام های ارشد دستگاه های دیپلماسی و مسوولان بلندپایه کشورهای مختلف در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ این درخواست را مطرح کرده و خواستار نابودی جنگ افزارهای اتمی شده است.
 
رسانه رسمی چین همچنین آورده است: وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده که همه این تسلیحات باید از بین برود و ایران هرگز در مسیر ساخت چنین سلاح های حرکت نکرده است.
 
 
دیگر رسانه های چین از جمله تارنماهای «انگلیش نیوز»، «گلوبال تایمز» و «چاینا ارگ» نیز به سخنان ظریف در اجلاس مونیخ توجه داشته و از قول رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان آورده اند: چنانچه برخی بخواهند به مسلمان ها اشاره کنند و آنها را مسئول مشکلاتشان قلمداد کنند، ‌نتیجه ای به دست نمی آید و معضلی برطرف نمی شود.
 
رسانه های چین همچنین نوشته اند که وزیر امور خارجه ایران خواستار ریشه یابی مشکلات شده و از همه کشورها خواسته است که در این موارد با بی طرفی کامل و بر مبنای همکاری به دنبال حل اختلافات و مشکلات باشند.
 
گزارش ها حاکی است که وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس امنیتی مونیخ پیشنهادی در باره ایجاد یک «مجمع گفت وگوی منطقه ای» با حفظ و توافق بر سر اصول کلی ارائه کرده که تحقق آن می تواند تشویقی برای همکاری کشورهای منطقه خاورمیانه در حل مشکلات پیش رو باشد.
 
کنفرانس امنیتی مونیخ که از روز جمعه با شرکت 10 رئیس جمهوری، معاون رئیس جمهوری آمریکا، هشت نخست وزیر، وزیران امورخارجه 30 کشور، وزیران دفاع حدود 20 کشور و مقامات بین المللی شامل دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیر کل ناتو، دبیران کل سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان شانگهای، رئیسان پارلمان و شورای اروپا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مدیران کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اینترپل، سازمان بین المللی مهاجرت و کمیسونر عالی پناهندگان و کمیسیونرهای اتحادیه اروپا در هتل «بایریشه هوف» مونیخ فعالیت خود را آغاز کرده بود، دیروز یکشنبه به کار خو پایان داد.
 
در این اجلاس موضوعات مهم بین المللی از جمله آینده ناتو، نظم جهانی، امنیت انسانی، تروریسم و افراط گرایی، مسائل منطقه ای شامل آسیای جنوب شرقی و شبه جزیره کره، جهان عرب، سوریه و اوکراین توسط شرکت کنندگان بررسی شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان