arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵

مصرف بعضی ویتامین ها عمر را کوتاه می کند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن نتايج پژوهشهايي كه دكتر گوران بي يلاكويچ از مركز ملي پژوهشهاي باليني دانشگاه كپنهاگ و همكاران وي صورت داده اند نشان مي دهد كه استفاده از مكملهاي حاوي ويتامينهاي A ، E و بتاكاروتن با افزايش پنج درصدي مرگ و مير مرتبط است.
 
براساس اين گزارش، نتايج اين تحقيق مي تواند نگرش عمومي را دربارهٌ اين ويتامينها و ارتباط آنها با سلامت افراد دچار دگرگوني كند.
 
پس از بررسي نتايج تحقيق 47 درمانگاه در دانمارك گروه پژوهشي بيمارستان آموزشي كپنهاگ به اين نتيجه رسيد كه استفاده از ويتامينهاي مذكور به ترتيب چهار، هفت و 16 درصد ميزان مرگ و مير را بالا مي برد.
 
اين درحالي است كه مصرف ويتامين C يا عنصر سلنيوم خطري در اين مورد ايجاد نمي كند در واقع هيچ نشاني از افزايش طول عمر يا كاهش آن با مصرف ويتامين ث وجود ندارد اما به نظر مي رسد مصرف سلنيوم باعث كاهش مرگ و مير در ميان مصرف كنندگان آن مي شود.
10 تا 20 درصد مردم در آمريكاي شمالي يعني 80 تا 180 ميليون نفر به طور مرتب از مكملهاي حاوي ويتامين E و A و بتاكاروتن مصرف مي كنند. اين محصولات فقط در ايالات متحده آمريكا بيش از پنج ميليارد دلار در سال 2006 فروش داشته است.
 
محققان دانشگاه كپنهاگ از تبليغات بي رويه توليدكنندگان در مورد مصرف اين ويتامينها ابراز تاسف كردند.
 
يكي از دلايل احتمالي كاهش عمر با مصرف اين ويتامينها اين است كه شايد آنها كه از انواع آنتي اكسيدان به شمار مي آيند و با حذف راديكالهاي آزاد در بدن انسان تاثيري منفي بر مكانيسم طبيعي دفاع بدن ايجاد مي كنند.

 
نظرات بینندگان