arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

مقررات جدید آمریکا برای تشدید قانون مهاجرت ترامپ/8 تا 11 میلیون در آستانه اخراج

وزارت امنیت داخلی آمریکا کلیات مقررات جدید برای تشدید قانون مهاجرتی ترامپ را منتشر کرد که براساس آن 8 تا 11 میلیون نفر از مهاجران کشورهای مختلف دنیا که در آمریکا زندگی می کنند در معرض اخراج از این کشور قرار می گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزارت امنیت داخلی آمریکا کلیات مقررات جدید برای تشدید قانون مهاجرتی ترامپ را منتشر کرد که براساس آن 8 تا 11 میلیون نفر از مهاجران کشورهای مختلف دنیا که در آمریکا زندگی می کنند در معرض اخراج از این کشور قرار می گیرند.

به گزارش انتخاب، اسنادی که توسط جان کلی وزیر امنیت داخلی آمریکا در اوایل ماه در جریان یک کنفرانس خبری به نمایش درآمد شماری از اقدامات برای اجرای قوانین جدید در مورد مهاجرانی که به شکل غیرقانونی و بدون داشتن مدارک لازم به مدت دو سال در آمریکا زندگی کرده اند را آشکار کرد.

به نوشته این خبرگزاری، دولت دونالد ترامپ جزییات بیشتری درباره طرح های دولت برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی از طریق اجرای فرامینی که رییس جمهور این کشور اواخر ماه ژانویه صادر کرد را منتشر کرده است. این فرامین خواستار امنیت مرزی بیشتر و اجرای سختگیرانه تر قوانین مهاجرتی شده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا روز سه شنبه مقررات جدیدی منتشر کرده است که در طی دو قانون به امضای جان کلی بیان شده اند.
شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفته است که 'کسانی که در این کشور هستند و برای امنیت عمومی تهدید محسوب می شوند یا جنایتی مرتکب شده اند اولین کسانی خواهند بود که باید بروند و ما با قدرت تمام اطمینان حاصل خواهیم کرد که این اتفاق می افتد. این چیزی است که در اولویت است.'

بر اساس مقررات جدید، وزارت امنیت داخلی آمریکا به طورعمده شمار مهاجرانی را که در اولویت اخراج قرار خواهند گرفت افزایش می دهد. این مقررات شامل کسانی نیز خواهد شد که به شکل غیر قانونی در آمریکا هستند و ممکن است جرمی مرتکب شده اما محکوم نشده باشد.

همچنین قوانین جدید کسانی را که از برنامه های دریافت کمک های اجتماعی به هر شکل ممکن سوء استفاده کرده باشند و یا از سوی یک افسر مهاجرتی خطری را برای سلامت عمومی یا داخلی ایجاد کرده باشند مورد هدف قرار می دهد.

مدافعان حقوق مهاجران می گویند وسعت مقررات جدید به گونه ای است که تقریبا هر کسی را که به شکل غیر قانونی در آمریکا زندگی می کند هدف خود قرار می دهد. به این ترتیب بین 8تا 11میلیون نفر هدف مقررات جدید قرار خواهند گرفت.

به گفته یک مدیر امور مهاجرتی، مقررات جدید 'به این معنی است که یک مادر فاقد مدارک قانونی که ده سال است در آمریکا زندگی می کند و از فرزندش که در این کشور به دنیا آمده مراقبت می کند نیز در فهرست اولویت اخراج مهاجران قرار خواهد گرفت.'
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان