arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

پرده‌برداری از طرح جدید ترامپ درباره ممانعت از ورود مهاجران مسلمان

مقامات کاخ سفید اعلام کردند که پرده‌برداری از فرمان جدید و به روز شده «دونالد ترامپ» در خصوص ممانعت از ورود اتباع خارجی به خاک آمریکا تا هفته آینده به تعویق افتاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامات کاخ سفید اعلام کردند که پرده‌برداری از فرمان جدید و به روز شده «دونالد ترامپ» در خصوص ممانعت از ورود اتباع خارجی به خاک آمریکا تا هفته آینده به تعویق افتاده است.

به گزارش انتخاب، دولت آمریکا، پرده‌برداری از طرح جدید و به روز شده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ممانعت از ورود اتباع خارجی به خاک آمریکا را تا هفته آینده به تعویق انداخت.

شبکه «بی بی سی» گزارش کرد، ترامپ گفته بود که حکم اجرایی در خصوص طرح ممنوعیت سفر به آمریکا هفته جاری اعلام می‌شود اما مقامات کاخ سفید هم‌اکنون به خبرنگاران اعلام کردند که پرده‌برداری از این طرح به تعویق افتاده است.

فرمان اصلی، پناهجویان و مهاجران هفت کشور با اکثریت جمعیت مسلمان از جمله ایران را از ورود به خاک آمریکا منع می‌کند.

این فرمان اجرایی، به اعتراضات گسترده و آشفتگی‌هایی در فرودگاههای آمریکا منجر شد و دادگاههای این کشور به طور موقت، فرمان اجرایی ترامپ را متوقف کردند.

کاخ سفید اعام کرده اس که فرمان بازنویسی شده ترامپ، برخی از موضوعاتی که در دادگاههای آمریکا مطرح شده است را مورد بررسی قرار داده ا ست.

با اینحال، «جان کلی» وزیر امور داخلی آمریکا گفته است که فرمان اجرایی جدید ترامپ، «نسخه شدیدتر و کارآمدتر از فرمان اجرایی اول ترامپ است».

هنوز تفاوت‌های فرمان اجرایی جدید ترامپ با فرمان اصلی وی مشخص نیست.

مفسران می‌گویند که تکرار هرج و مرجی که در نتیجه فرمان اولیه ترامپ رخ داد، می‌تواند ضربه دیگری به دولت ترامپ باشد که علیرغم آنکه یک ماه از عمر آن نمی‌گذرد، یکسری جدال‌ها و بحث‌هایی را با خود به همراه داشته است.

فرمان اولیه ترامپ در ماه ژانویه به امضا درآمد و اتباع هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، سومالی، سودان و لیبی را به مدت 90 روز از ورود به خاک آمریکا منع می‌کرد.

این فرمان اجرایی همچنین اسکان پناهجویان را برای 120 روز و پذیرش آوارگان سوری را برای مدت نامعلوم ممنوع اعلام کرد.

با اینحال، دادگاه سیاتل این فرمان ترامپ را متوقف کرد و ترامپ بعد از ان به دادخواست خود را در دادگاه استیناف مطرح کرد که دادگاه تجدیدنظر نیز علیه فرمان اجرایی وی حکم صادر کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان