arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

رایزنی تلفنی «حیدر العبادی» با وزیر خارجه آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با وی در خصوص آخرین تحولات این کشور گفتگو کرد.

به گزارش انتخاب، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با وی در خصوص آخرین تحولات این کشور گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، در تماس تلفنی رکس تیلرسون با حیدر العبادی تقویت روابط دو جانبه و حمایت بین المللی از عراق در جنگ علیه تروریسم و بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده و اوضاع منطقه بررسی شد.

به اساس اعلام بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، تیلرسون بر حمایت آمریکا از عراق از جنگ علیه تروریسم و بازگرداندن ثبات به این کشور تاکید کرد و نقش نیروهای عراقی را ستود.

وی گفت: الگوی مدیریت جنگ در عراق موفقیت آمیز است و می توان از آن در سایر کشورها استفاده کرد. دولت عراق تلاش های زیادی برای وحدت عراقی ها انجام داده است و این امر به ثبات طولانی مدت در این کشور منجر خواهد شد.

تیلرسون افزود: ما برای بازگرداندن عراق به وضعیت طبیعی خود تلاش می کنیم و آماده حمایت از این کشور برای سازندگی و ثبات هستیم و بر شراکت خود با بغداد تاکید می کنیم.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز تصریح کرد: عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل با وجود دشواریها، سریعتر از برنامه پیش می رود و راهبرد ما در تامین سلامت جان غیرنظامیان است.

وی افزود: همه ملت عراق با داعش می جنگند و اراضی را آزاد می کنند و ما قدردان حمایت بین المللی از عراق در جنگ علیه تروریسم هستیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان