arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

جامعه روحانیت از تصمیم جبهه مردمی حمایت می‌کند؟/ روایت حاجی‌بابایی از تلاش برای تعامل با پایداری‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت: نماینده مردم همدان در مجلس گفت: گزینه نهایی جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی را مردم مشخص خواهند کرد.

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز (پنجشنبه 5 اسفندماه) در حاشیه اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره تفاوت کار این جبهه با فعالیت‌های گذشته، گفت: تفاوت این کار این است که حرکت از پایین به بالا و از مردم شروع شده و آنچه تصویب می‌شود، مصوبه مردمی است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در پاسخ به این سؤال که مشکل اصلی مردم در کشور چیست، گفت: مشکلات مردم فراوان است، اعم از مشکلات بیکاری، رکود و عدم بهره‌گیری از امکانات کشور، و باید خواسته‌های مقام معظم رهبری در کشور پیاده شود.

وی درباره حمایت جامعه روحانیت مبارز از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: ما این حرکت را کاملاً تأیید می‌کنیم. نظرات مشورتی خود را داده‌ایم و باز اگر نظری بخواهند خواهیم داد، حرکتی کاملاً ارزنده است و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم و در نهایت آنچه این جبهه تصمیم بگیرد، تأیید می‌کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره حمایت سایر گروه‌های انقلابی از این جبهه، گفت: ما امیدواریم اگر هم گروهی تاکنون ملحق نشده، به این جبهه پیوند بخورد. این حرکت با اخلاص شروع شده و همه نیروهای انقلابی مخلص به این جبهه خواهند پیوست.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران، گفت: به دنبال این هستیم که با تفکر و اندیشه‌ای که اعلام شد، مردم تصمیم بگیرند.

وی افزود: اگر مردم تصمیم گرفتند که هر فرد و یا شخصی برای دوازدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب کنند، قطعا آن شخص می‌تواند، موفق باشد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: شخص تعیین شده از سوی مردم باید یک تیم کاری قدرتمند را معرفی کند و به میدان بیاورد تا مشکلات کشور و مردم را حل و رفع کند.

نماینده مردم همدان در مجلس در پاسخ به این سوال که میثاق‌نامه از اعضا تا چه اندازه می‌تواند تجربه‌های شکست گذشته را جبران کند؟ گفت: اینها همه نشان از این دارد که در گذشته ضعف‌هایی وجود داشت، چون جامعه ما این را نمی‌پذیرد که ما یک الی دو نفر را به مردم معرفی کنیم و بعد به آنها بگوییم که تکلیف شده شما به این افراد رأی بدهید. مشخص کردن کاندیدای نهایی تکلیف خود مردم با شاخص‌ها و معیارهای آنهاست و هر فردی که مردم برای رای دادن به وی جمع‌بندی کرده‌اند، قطعا دارای پشتیبان خوبی خواهد بود.

حاجی‌بابایی به برخی از مشکلات جامعه اشاره و تاکید کرد: چگونه می‌توان تحمل کرد که یک مستمری‌بگیر کمیته امداد 80 هزار تومان و یک نفر هم با مستمری 100 میلیون راضی نشود و بگوید هنوز حق من داده نشده، بنابراین نظام را با این مدل نمی‌توان ادامه داد و باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال که کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی چه زمانی مشخص خواهد شد؟ تاکید کرد: نباید منتظر این بود که طی روزهای آینده کاندیدای نهایی مشخص شود، بلکه تا روز رای‌گیری هر لحظه ممکن است برنامه، تصمیم و موقعیت خاص وجود داشته باشد.

حاجی‌بابایی درباره مذاکره با جبهه پایداری خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها برای تعامل و مذاکره با عزیزان‌مان به کار گرفته شده، چون باید همه در یک جبهه واحد حرکت کنند.

نظرات بینندگان