arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵

رئیس جمهوری پیشین یمن عربستان را به موشک های دوربرد تهدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن در تازه ترین اظهارت خود ضمن ابراز آمادگی برای گفت و گو و برقراری صلح در یمن، عربستان را به شلیک موشک های دوربرد تهدید کرد.

 به گزارش انتخاب، صالح در دیدار با اعضای برجسته «حزب کنگره مردمی یمن» در استان بیضا درجنوب غرب این کشور، خطاب به ائتلاف تحت رهبری سعودی گفت:‌ حمله هوایی به یمن را پایان دهید تا ما شلیک موشک را متوقف کنیم.

صالح با اشاره به اینکه کشورش دارای موشک های دوربردی است که تاکنون از آن علیه ائتلاف عربی استفاده نکرده است،‌ افزود: با وجود تحریم های ظالمانه ای که علیه یمن به کار گرفته شده،‌ با مهمات راهبردی که در اختیار داریم، شما را در داخل خانه‌هایتان هدف قرار می دهیم.

رئیس جمهوری پیشین یمن با اشاره به این که ارتش یمن نه یک گلوله خریده و نه آن را از خارج وارد کرده است، تصریح کرد: درصورتی که با کمبود تجهیزات و مهمات روبرو شویم نیز از شما تغذیه می کنیم و با غنیمت گرفتن تانک، خودروهای زرهی و تجهیزات جنگی شما، با سلاح های خودتان با شما می جنگیم.

صالح در ادامه با اعلام آمادگی برای گفت و گو با کشورهای عضو ائتلاف عربی افزود: ما آمادگی کامل داریم که دست خود را برای صلح و آرامش و نه برای تسلیم دراز کنیم.

رئیس جمهوری پیشین یمن، آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس را متهم کرد که در جنگ علیه مردم یمن بدون هیچ گونه دلیل قانونی می جنگندند، جنگ خانمان سوزی که در جریان آن هزاران زن و کودک یمنی کشته و تاسیسات زیربنایی این کشور به صورت کامل ویران شده است.

رئیس حزب کنگره مردمی یمن باردیگر ریاض را خطاب قرار داد و گفت:‌ بهانه شما ایران و دخالت این کشور در یمن است، اما ما به جهانیان اطمینان می دهیم که تهران در یمن هیچ دخالتی نمی کند، شما خود با ایران دارای مرز مشترک هستید، حساب خود را با خود ایران و نه این که بخواهید حسابتان را در یمن تسویه کنید و زنان و کودکان را به خاک و خون بکشید.

علی عبدالله صالح اول پنج روز پیش نیزخطاب به کشورهای غربی گفته بود: تجاوز به یمن با پول عربستان وکشورهای حوزه خلیج فارس و حمایت آمریکا، انگلیس وصهیونیست ها صورت می گیرد.

23 ماه از حملات ائتلاف عربی به یمن می گذرد و در جریان این حملات علاوه بر تخریب بیشتر تاسیسات زیربنایی این کشور،‌ آوارگی میلیون ها یمنی،‌ هزاران تن جان باخته اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان