arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵

مطهری: باید «ترامپ» را با مشکلاتش تنها بگذاریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس مجلس گفت: باید ترامپ را با مشکلاتش تنها بگذاریم و در نقض برجام پیش‌ قدم نباشیم.

به گزارش انتخاب، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (جمعه 6 اسفند)‌ در پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری، اظهار داشت: احزاب در کشور ما مزایا و معایبی دارند؛ از مزایای یک حزب اتاق فکر بودن آن است، تربیت کادر برای حکومت و جلوگیری از ورود افراد فرصت‌طلب به صحنه قدرت و آگاهی‌بخشی به مردم از دیگر مزایای وجود احزاب است.

مطهری با بیان اینکه حزب معایب و تهدیداتی هم دارد، افزود: پدیده حزب‌پرستی یا اینکه حزب برای افراد محبوب شود، موجب می‌شود اشخاص استقلال فکری خود را از دست بدهند. احزاب کمونیست حزب را به جای معبود قرار می‌دهند و افراد قدرت تجزیه و تحلیل خود را از دست می‌دهند.

نایب رئیس مجلس در ارزیابی عملکرد حزب مردم‌سالاری، خاطرنشان کرد: من روش این حزب را می‌پسندم، چون همه به اصول توجه دارند و همه اصلاحات و یک روش معتدل را در پیش گرفته‌اند.

وی با اشاره به تحولات اخیر جهانی و شرایط خارجی ایران، تصریح کرد: ما در شرایط خارجی با پدیده ترامپ مواجهیم که یکی از آثار آن صف‌بندی جدید در خاورمیانه است. در کنفرانس مونیخ، عربستان، ترکیه و رژیم‌صهیونیستی مواضع واحدی علیه ایران داشتند که این مسئله بر اثر روی کار‌ آمدن ترامپ است.

مطهری به خطراتی که در اجرای برجام محتمل است اشاره و خاطرنشان کرد: باید نسبت به برخورد با این پدیده هوشیار باشیم و از عکس‌العمل‌های احساسی خودداری کنیم. باید ترامپ را با مشکلاتش تنها بگذاریم و در نقض برجام پیش‌ قدم نباشیم. خواسته تیم ترامپ، پیش‌ قدم شدن ایران در نقض برجام است.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: ایران امروز در منطقه دست بالا را دارد و باید توفیقاتی که در عراق و سوریه داشتیم را حفظ کنیم. کنفرانس اخیر در حمایت از فلسطین کار حکیمانه‌ای بود. ما باید از اسلام صحبت کنیم و نباید زیاد در مسئله تعصب مذهبی تاکید کنیم.

وی با اشاره به عناصر انقراض جوامع بشری در قرآن اظهار داشت: وقتی ظلم بر عدالت غلبه کند، فساد اخلاقی، ترک امر به معروف و نهی از منکر و تفرقه از عوامل باقی نماندن جوامع است. همبستگی ملی نیاز امروز ماست و باید در این راه تلاش کنیم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان