arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵

علم الهدی: درحالی که مردم حاشیه مشهد در کثافت زندگی می کردند مدیریت شهری، گلدان سر گذر اقای میلیاردر را روزبه‌روز عوض می کرد که او لذت ببرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه مشهد مقدس گفت: مدیریت جامع نظام همین است که مسؤولان نظام در عین اینکه درصدد حمایت از مردم و رفع مشکلات مردم هستند اقتدار نظام را فراموش نکنند، چون اقتدار نظام، اقتدار اسلام است.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: محبت خدا با گناه قابل جمع است و مگر امکان دارد که دوستی و محبت خدا را از دوستی خدا تفکیک کنیم؟

به گزارش نامه نیوز، وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرمایند ای پیامبر به امتت بگو اگر من را دوست دارند باید پیرو توی پیامبر باشند تا خداوند هم آن‌ها را دوست بدارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: معنای این جمله این است که محبت خدا با گناه سازگار نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در هفته گذشته در مثلث خاصی قرار داشتیم، یک ضلع آن حوادث طبیعی در کشور بود که موجب ناراحتی همه شد و گرفتاری‌هایی برای ما به بار آورد.

علم‌الهدی افزود: ضلع دوم مثلث برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین بود که نمایشگاه اقتدار نظام و رهبر معظم انقلاب در برابر جهان شد و ضلع سوم این مثلث برگزاری ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح حوادث طبیعی به‌عنوان ضلع اول موضوعات هفته گذشته، تصریح کرد: حوادثی از سیل، ویرانی، قطع آب و برق خوزستان که به تعبیر مقام معظم رهبری خراش دل بود.

وی ادامه داد: دل‌خراشی یعنی مصیبتی که آن‌قدر برای انسان سنگین باشد که دل را زخمی کند.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در استان ما نیز این حوادث به وجود آمد و سیل تایباد چندین روستا را ویران کرد اما خوشبختانه این جریان با مدیریت مسؤولان و مدیران استان کاملاً مهار شد.

وی بیا بیان اینکه از استاندار و دوستانشان که خودشان در آنجا حضور یافتند و مشکل را مدیریت کردند، تشکر می‌کنم، گفت: این مدیریت قابل‌تقدیر است، کنار این مدیریت، مدیریتی در جنوب کشور وجود داشت؛ مردم در هوای سردخانه‌هایشان ویران‌شده و در محاصره سیل دستشان از زمین و آسمان کوتاه بود اما هیچ‌کس سراغشان نمی‌آید و بعد هم عذر بیاورند که با بالگرد رفتیم هوا خراب بود نتوانستیم فرود بیاییم و برگشتیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: روزی مقام معظم رهبری در مشهد بودند، مسؤولان مشهدی گزارشی خدمت آقا ارائه دادند و رهبری خطاب به مسؤولان کشوری حاضر در جلسه فرمودند ببینند چطور در این شهر مشکلات را حل می‌کنند و برای سراسر کشور الگو بگیرید.

وی تأکید کرد: چه شد که در اولین فرصت استاندار این استان در محل سیل حضور پیدا می‌کند و همه را نجات می‌دهد اما در استان دیگر به بهانه عدم فرود بالگرد استاندار می‌گوید نتوانستیم کاری بکنیم، این واقعاً عذر است؟

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه از اینجاست که مردم گله‌مند می‌شوند، گفت: گله‌مندی به‌جایی می‌رسد که مقام معظم رهبری هم می‌گویند من گله‌مندم.

وی تصریح کرد: شما خانواده‌ای را تصور کنید که در این هوای سرد، در این وضعیت امروز خانواده‌ای 8 ساعت نه آب‌دارند نه برق، نه وسیله گرمایشی دارند بعد هم مسؤولان می‌گویند مربوط به دولت‌های قبل بوده است.

علم‌‎الهدی ادامه داد: مگر 4 سال نیست که مردم خوزستان از این گردوغبار بی‌تاب شدند و بعد از 4 سال بگویید درجاهایی می‌توان کارهایی کرد که مشکل حل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به افتتاح خط 2 قطار شهری مشهد گفت: نکته دومی که باعث خوشحالی ما در این استان است، افتتاح قطار خط 2 قطار شهری است که از یک منطقه مستضعف نشین حاشیه شهر افتتاح شد.

وی افزود: این موضوع باعث افتخار شورا و این شهرداری است که شیب شهر را عوض کردند.

امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: شیب شهر ما قبلاً به طرفی بود که در برخی مناطق آقای سرمایه‌دار بر صندلی اتومبیل یک‌میلیاردی تکیه بزند و مدیریت مبلمان شهری گلدان سر گذر او را روزبه‌روز عوض کند که او لذت ببرد اما در حاشیه شهر مردم در منجلاب آب و کثافت زندگی کنند.

وی با بیان اینکه ما از این شورای شهر متشکریم که شیب شهر را عوض کرد، گفت: در تعیین قیمت بلیت کاری نکنند که مستضعف حاشیه‌نشین نتواند سوار شود و قطار خالی حرکت کند.

علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: عده‌ای در این کشور ممکن است در ذهنشان پیش بیاید که مردم ما در خوزستان آب و برق ندارند و سیل خانه‌ها را از بین بوده و به همه زیرساخت‌ها آسیب رسانده و در این موقعیت که خودمان گرفتاریم چرا باید به فکر حمایت از انتفاضه باشیم و کنفرانس حمایت تشکیل بدهیم.

وی تصریح کرد: مدیریت جامع نظام همین است که مسؤولان نظام در عین اینکه درصدد حمایت از مردم و رفع مشکلات مردم هستند اقتدار نظام را فراموش نکنند، چون اقتدار نظام، اقتدار اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: در این موقعیتی که حکومت سعودی و دولت ناپاک ترکیه دست در دست اسرائیل گذاشته‌اند و با آن‌یکی شده‌اند و دنیای غرب و آمریکا می‌گویند مشکل اسرائیل در منطقه حل‌شده است و ترکیه و سعودی، اسرائیل پرست شدند و دیگر مشکل با اسلام و کشورهای اسلامی حل شد و بعد هم هر دو کنار اسرائیل و آمریکا می‌ایستند و به ایران حمله می‌کنند که ضد آمریکا و صهیونیست است، در این موقعیت به هدایت مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی کنفرانس حمایت از انتفاضه را تشکیل داد که به غرب اعلام کنند تازه اول جنگ با اسرائیل است.

وی ادامه داد: ما پشت سر جوانانی که در کانال‌های غزه و در میدان‌های قهرمانانه لبنان مردانه ایستاده‌اند و با موشک حساس‌ترین نقاط کلیدی را هدف می‌گیرند و اسرائیل را با خاک یکسان می‌کنند، جمع شدیم.

امام‌جمعه مشهد گفت: شما می‌گویید چون سیل آمده و مردم خوزستان بی‌آبی و بی‌برقی کشیدند ما اسلام را رها کنیم؟، ما از دینمان دست‌برداریم؟، این اقتدار را در نیرومندی اسلام به دنیا نمایش ندهیم و اعلام نکنیم که اردوغان و سعودی دست‌نشانده‌های آمریکایی هستند که با اسرائیل دست دادند و مسلمانان نیستند.

وی افزود: مسئله آن‌قدر مهم است که مقام معظم رهبری خودشان در کنفرانس شرکت می‌کنند و این اقتدار کمر حامیان اسرائیل را در دنیا شکست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: مردم خوزستان مردمی هستند که 8 سال زیر خمپاره و موشک همین کفار شهید دادند و فداکاری کردند، به خاطر آب و برق خوزستان از نمایش چنین اقتداری دست‌برداریم؟ این اقتدار را نمایش ندهیم؟ 


نظرات بینندگان