arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵

اتهام قتل به گردن همدست مرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سوداگر مرگ كه متهم است در جريان درگيري بر سر مواد مخدر مرتكب قتل شده، اتهام را به گردن همدست مرده‌اش انداخت.
 
سحرگاه 29 مهرماه سال 89 بود كه به مأموران پليس خبر رسيد، حادثه‌اي خونين در حاشيه بزرگراه شهيد آويني اتفاق افتاده است. لحظاتي بعد مأموران گشت كلانتري 131 شهرري در محل حاضر شدند و با جسد پسري جوان كه با ضربات چاقو به كام مرگ رفته بود، مواجه شدند. بررسي اوراق هويتي همراه مقتول نشان داد كه او بهرام نام دارد و 23 ساله است. مردي كه پليس را از ماجرا با خبر كرده بود، گفت: با خودروي خودم در حال عبور بودم كه متوجه درگيري شدم و توقف كردم. ديدم كه دو مرد جوان با مقتول درگير هستند. آن دو نفر چاقو و قمه داشتند. من ترسيدم و دخالت نكردم. به هر حال درگيري آنها بالا گرفت و آن دو نفر مرتكب قتل شدند و فرار كردند. بعد از انتقال جسد بهرام به پزشكي قانوني، خانواده‌اش با حضور در محل وي را شناسايي كردند.

در شاخه ديگري از بررسي‌ها، سوابق بهرام بررسي و معلوم شد كه او از فروشندگان مواد مخدر بود كه قبلاً بازداشت شده و به زندان افتاده بود. مأموران پليس همچنين در جريان تحقيقات محلي يكي از عاملان حادثه را شناسايي كردند. بررسي سوابق احمد نشان مي‌داد كه او از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت و مواد مخدر است. مأموران پليس بعد از شناسايي متهم راهي مخفيگاه وي در خيابان فداييان اسلام شدند. احمد در حالي كه از حضور پليس با خبر شد و قصد فرار داشت با شليك گلوله بازداشت شد. او وقتي مقابل اتهام قتل قرار گرفت اقرار كرد كه با همدستي دوستش رامين مرتكب قتل شده است. او گفت من، رامين و مقتول در جريان خريد و فروش مواد مخدر فعاليت مي‌كرديم. مدتي قبل با هم اختلاف مالي پيدا كرديم. شب حادثه براي حل اختلاف‌هايمان قرار گذاشتيم، اما مقتول فحاشي كرد و مشاجره‌مان بالا گرفت و حادثه اتفاق افتاد.  با نشاني‌هايي كه احمد در اختيار پليس گذاشت، مأموران راهي محل خانه رامين در جنوب شهر شدند تا او را بازداشت كنند. رامين هم خيلي زود متوجه حضور پليس شد و پا به فرار گذاشت. مأموراني كه در تعقيب رامين بودند، ابتدا به او هشدار دادند و با به كار‌گيري قانون استفاده از سلاح به طرفش شليك كردند، اما گلوله‌اي كه به رامين برخورد كرد، منجر به مرگش شد. با مرگ رامين، احمد حرف‌هايش را تغيير داد و گفت كه در جريان قتل نقش نداشته است و اتهام را به گردن همدست مرده‌اش انداخت. با كامل شدن تحقيقات، پرونده براي رسيدگي به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و متهم مقابل هيئت قضات به رياست قاضي عبداللهي، پاي ميز محاكمه ايستاد. پس از اينكه نماينده دادستان احمد را به اتهام مباشرت در قتل مجرم شناخت، اولياي دم هم گفتند كه خواسته‌شان قصاص است.

سپس احمد، 35 ساله در جايگاه قرار گرفت و در شرح ماجرا گفت: آن شب همراه رامين سر قرار رفته بودم تا اختلاف حسابمان را با بهرام حل كنيم. وقتي بهرام فحاشي كرد، رامين چاقو كشيد و با او درگير شد. من هم براي ميانجيگري وارد دعوا شدم، اما نتوانستم آنها را از هم جدا كنم. به هر حال مشاجره‌شان بالا گرفت به طوري كه بهرام با چاقو ضربه‌اي به سر من زد. وقتي خودم را از دعوا كنار كشيدم، رامين با چاقو چند ضربه‌ به بهرام زد كه كشته شد. بعد از آن هم با هم فرار كرديم.

هيئت قضايي بعد از شنيدن آخرين دفاع متهم و وكيل مدافع او وارد شور شد.
منبع : روزنامه جوان
نظرات بینندگان