arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵

واکنش مشاور عالی رهبر انقلاب به مواضع گرفته شده علیه ایران در اجلاس مونیخ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جنگ نیابتی آمریکا، صهیونیست‌ها، ترکیه، قطر و عربستان در سوریه و عراق با شکست مواجه شده و مواضع برخی کشورها در مونیخ، به دنبال عصبانیت ناشی از این شکست‌ها است.
 
به گزارش انتخاب، سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و مواضع برخی کشورها در اجلاس مونیخ اظهار داشت:‌ جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای در غرب آسیا، به دنبال صلح و امنیت پایدار در این منطقه است و هزینه‌های لازم را پرداخت کرده و در ائتلافی با سوریه عراق و روسیه، به سمت ایجاد امنیت پایدار به نفع مردم منطقه حرکت کرده است.
 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، با اشاره به موفقیت ایران در مقابله با تروریست‌های منطقه گفت: ایران در این راهبرد خود که مبارزه با تروریست‌ها و ناامن‌کنندگان منطقه است، موفق و پیروز شده و این پیروزی ایران در تثبیت امنیت در سوریه و عراق موجب خشم ایجاد کنندگان داعش شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز آن‌هایی که ایدئولوژی خود را به داعش دادند، آن را با سلاح و مهمات خود تجهیز کردند و مرزهای خود را در اختیار این تروریست‌ها قرار دادند و اشغالگرانی که در الباب سوریه، آن را اشغال کرده‌اند بهتر می‌دانند ایران به دنبال ایجاد امنیت برای مردم منطقه است.
 
رحیم صفوی ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی منطقه را راهبردی برای تامین امنیت صهیونیست‌ها دانست و افزود: شکی نیست که تخریب زیرساخت‌های کشورهای محور مقاومت، راهبرد امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است و امروز نیز مردم منطقه می‌دانند که آمریکاییها و صهیونیست‌ها به دنبال چه هستند.
 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ما امیدواریم در مقابل تفکری که به دنبال ناامن سازی منطقه است، همه دولت‌های منطقه که به ایجاد امنیت برای مردم و جلوگیری از تجزیه کشورها فکر می‌کنند، در ائتلافی هماهنگ با جمهوری اسلامی ایران، با افکار پوسیده‌ای که راه به جایی نمی‌برد، مقابله کنند.
 
وی در پایان در واکنش به مواضع اتخاذ شده برخی کشورها در اجلاس مونیخ خاطرنشان کرد: واقعیت این است که جنگ نیابتی آمریکا، صهیونیست‌ها، ترکیه، قطر و عربستان در سوریه و عراق با شکست مواجه شده و مواضع ناپخته برخی کشورها در اجلاس مونیخ، به دنبال عصبانیت‌شان ناشی از این شکست‌ها است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان