arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵

چاوش اوغلو: به پیشروی در خاک سوریه ادامه خواهیم داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه ترکیه ضمن انتقاد از رفتار یونان در خصوص عدم استرداد خاطیان کودتا در این کشور، گفت که ترکیه، به پیشروی در خاک سوریه ادامه خواهد داد.
 
به گزارش انتخاب، وزیر خارجه ترکیه طی سخنان امروز خود از تصمیم آنکارا برای پیش روی در خاک سوریه به بهانه بیرون راندن کامل داعش از این کشور خبر داد.
 
بر اساس این گزارش، چاوش اوغلو با استناد اظهارات روز جمعه رئیس ارتش ترکیه که گفته بود شورشیان سوری کنترل الباب را پس از ماه ها مبارزه به طور کامل در دست گرفته اند، گفت که در مورد تحرکات بعدی رو به جلوی کشورش در خاک سوریه با اعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا گفتگو کرده است.
 
چاوش اوغلو گفت: ما در مورد رقه با نمایندگان فرانسه، بریتانیا و آلمان صحبت کرده ایم. به جهت برنامه ریزی و گرفتن کمک از مردم محلی، ما به راحتی (این بخش) از خاک سوریه را آزاد خواهیم کرد.
 
گفتنی است دمشق تاکنون بارها مراتب اعتراض خود را نسبت به ورود غیرقانونی ارتش ترکیه به خاک این کشور که از ماه آگوست سال گذشته میلادی آغاز شد، اعلام کرده است.
 
چاوش اوغلو در بخش دیگری از سخنان امروز خود که به مساله یونان در استرداد آنچه وی خائنان فراری ارتش ترکیه در جریان کودتای نافرجام در این کشور خواند پرداخت و از آتن به دلیل عدم همکاری با ترکیه در استرداد این افراد انتقاد کرد.
 
وزیر خارجه ترکیه گفت: یونان با خودداری از استرداد خائنینی که به دلیل ارتکاب جرم تحت پیگرد قانونی قرار دارند، در راستای حسن همجواری و روابط دوستانه حرکت نمی کند.
 
به گفته رسانه های ترکیه، تعداد افراد فراری که در پس حادثه کودتا در ترکیه به یونان گریخته اند تا کنون به ۱۰۰ نفر رسیده که هشت تن از آنان سربازهایی هستند که اقدام به ربودن بالگرد نظامی این کشور کرده اند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان