arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵

اپراتور اول تلفن همراه تذکر جدي گرفت

معاون نظارت تنظيم ارتباطات راديويي: به اپراتور اول تلفن همراه کشور تذکر جدي داده ايم که تا 15 اسفند بايد مشکلات مربوط به ارتباط مشترکان را حل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نظارت تنظيم ارتباطات راديويي: به اپراتور اول تلفن همراه کشور تذکر جدي داده ايم که تا 15 اسفند بايد مشکلات مربوط به ارتباط مشترکان را حل کند.
 
به گزارش انتخاب، حسين فلاح جوشقاني افزود: در چند ماه گذشته بحث توسعه و بهسازي همراه اول بويژه ارتقا به نسل سوم و چهارم تلفن همراه در دستور کار جدي اين اپراتور بوده است که بتواند مشترکان خود را از اين خدمات بهره مند کند.
وي تصريح کرد: با بررسي هايي که از سه ماه پيش انجام داده ايم متوجه شديم به دليل شتابي که در اين توسعه صورت گرفته و به صورت گسترده انجام شده، در شهرهاي بزرگ بخصوص تهران کيفيت مکالمات پايين آمده است.
 
فلاح جوشقاني گفت: به عنوان نمونه درصد موفقيت مکالمات اين اپراتور يک درصد کاهش يافته و درصد افت مکالمات نيز حدود نيم درصد افزايش پيدا کرده است.
وي افزود: اين مسئله در مکالمات مردم به اين صورت نمود پيدا مي کند که يا مکالمات مردم کيفيت مناسبي ندارد و يا در حين مکالمه قطع ارتباط بروز کند.
معاون نظارت سازمان تنظيم تاکيد کرد: با تذکرات داده شده به همراه اول شتاب توسعه در اين اپراتور کاهش يافته است.
فلاح افزود: ماهيت فناوري هاي نسل چهارم، ذاتا براي خدمات داده و اينترنت طراحي شده اند و در طراحي شبکه اپراتور بايد خيلي سازگاري مناسبي ميان نسل هاي دوم، سوم و چهارم ايجاد کند تا مشکلي بوجود نيايد.
وي گفت: شايد در اين سازگاري مشکلاتي بوده که دوستان در همراه اول در حال فعاليت جدي هستند که اين مشکل را برطرف کنند.
 
معاون سازمان تنظي اضافه کرد: يکي ديگر از مسائل مربوط به اين مشکلات دشواري براي دريافت مجوز جهت افزايش تعداد سلول ها يا سايت هاي BTS است.
 
فلاح گفت: در نسل چهارم تلفن همراه نياز به استفاده از باندهاي فرکانسي بالاتر وجود دارد که براي رسيدن به اين موضوع افزايش تعداد سايت هاي BTS ضروري است که در اين زمينه مشکلاتي وجود دارد که بخصوص در پوشش هاي درون ساختماني موانعي ايجاد کرده است.
وي افزود: اپراتور اول تلفن همراه براي رفع اين مشکل در تلاش است و حتي با هماهنگي هاي انجام شده در مناطق دچار مشکل سايت هاي اضطراري ايجاد شده است.
 
معاون سازمان تنظيم درباره راهکارهاي جبران مشکلات مشترکان تلفن همراه گفت: اين موضوع را قبول داريم که مشترکان اين اپراتور دچار افت کيفيت شده ولي اينگونه نبوده است که نتوانند از خدمات ارتباطي اين اپراتور استفاده کنند.
فلاح تصريح کرد: اگر واقعا مشترکان اپراتور هاي تلفن همراه از افت کيفيت ارتباطي دچار ضرر و زياني شده باشند مي توانند شکايت کنند و ما هم بعنوان يک نهاد حاکميتي و نظارتي بايد اين موضوع را پي گيري کنيم و بايد اين ضرر هم جبران شود.
وي گفت: در پروانه هاي اپراتورهاي تلفن همراه نيز اين موضوع در نظر گرفته شده است اما مستندات لازم بايد وجود داشته باشد.
 
فلاح جوشقاني درباره راه هاي شکايت از اپراتورهاي تلفن همراه تصريح کرد: راه اصلي ارتباط با سازمان تنظيم مقررات و ارتباط راديويي، استفاده از تلفن 195 است.
وي افزود: استفاده از سايت https://195.ict.gov.ir يکي ديگر از راه هاي ارتباطي در اين زمينه است و همچنين مشترکان مي توانند از طريق پرتال هاي خود اپراتورها اين موضوعات را مطرح کنند.
 
معاون سازمان تنظيم با عذرخواهي از مردم به دليل افت کيفيت احتمالي اپراتور اول تلفن همراه گفت: به شدت دنبال رفع مشکلات در اين زمينه هستيم و اگر مردم به صورت موردي و مصداقي شکايت کنند ما حتما پي گيري مي کنيم.
منبع:اقتصاد آنلاین
نظرات بینندگان