arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

اقدام نمایندگان اتحادیه اروپا برای مقابله با اظهارات نژادپرستانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پارلمان اروپا در اقدامی جالب‌ توجه برای مقابله با سخنرانی‌های نژادپرستانه و تنفرآمیز در همین نهاد وارد عمل شده است.
 
به گزارش انتخاب،‌ نمایندگان اروپایی به رئیس پارلمان اروپا اختیارات ویژه‌ای داده‌اند تا در صورتی که شاهد سخنرانی‌های نژادپرستانه نمایندگان در این نهاد اروپایی بود، سخنان آنان را قطع کند. او همچنین می‌تواند ویدیوها و پیام‌های صوتی توهین‌آمیز را از سیستم حذف کند.
 
مشکل این طرح اینجاست که تعریف مصداق توهین‌آمیز چندان شفاف نیست و برخی نگران دستکاری و سانسور هستند.
 
تام واینگارتنر، رئیس انجمن بین‌المللی مطبوعات مستقر در بروکسل گفت: این اقدام اعتبار آرشیوهای پارلمان اروپایی را تضعیف می‌کند؛ آن هم در شرایطی که ظن "اخبار جعلی" و "دستکاری" اعتبار رسانه‌ها و سیاستمداران را تهدید می‌کند.
 
پس از تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، محبوبیت نامزدهای ضد مهاجرانی مثل گرت ویلدرز در هلند و یا مارین لوپن در فرانسه رو به افزایش است و جریان اصلی سیاسی در اروپا را نگران کرده است. لوپن، رهبر راست‌افراطی جبهه ملی فرانسه که نامزد ریاست جمهوری است، وعده داده تا پیرو راه بریتانیا باشد.
 
در پارلمان اروپا که انتخابات قرار است ۲۰۱۹ برگزار شود، بسیاری معتقدند که باید اقدامی علیه سخنان تنفرآمیز انجام شود و توهین‌کنندگان باید تحریم شوند. این مجمع که دو مجلس دارد (در بروکسل بلژیک و استراسبورگ فرانسه) گاها صحنه تئاتر سیاسی و ملی‌گرایی می‌شود. علاوه بر فریادهایی که گاها شنیده می‌شود، نمایندگان عضو غالبا تی‌شرت‌هایی با شعارها و نوشته‌های خاص به تن می‌کنند. برخی از نمایندگان هم میزهای خودشان را با پرچم‌ها تزئین می‌کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان