arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان از بیستم اسفند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان در ۱۲ استان کشور به صورت پایلوت از بیستم اسفند ماه سال جاری تا آخر خرداد ۹۶ خبر داد.

به گزارش انتخاب، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر با محوریت پاکسازی مناطق آلوده مراکز ۱۲ استان کشور در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه امروز همراه با اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در ۱۲ استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه به دنبال طرح فوق‌العاده مقابله با موادمخدر بودیم که دو موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر و همچنین جمع‌آوری خرده فروشان مورد بحث واقع شد.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه این طرح از شش ماه قبل در تهران اجرا شد، گفت: بنا داریم این طرح را از ۲۰ اسفند ماه سال جاری تا آخر خرداد ۹۶ در ۱۲ استان کشور عملیاتی کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: با شناسایی که در این ۱۲ استان داشتیم حدود ۴۰ هزار معتاد متجاهر شناسایی شدند که قصد داریم در مرحله اول ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر آنها را جمع‌آوری کنیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم که بحث درمان، صیانت و توانمندسازی معتادان متجاهر که در جریان این طرح جمع‌آوری شده‌اند را در دستور کار قرار دهیم. بر همین اساس که این ۱۲ استان پایلوت برنامه عملیاتی خود را تا آخر هفته جاری به ما اعلام کنند تا پس از تصویب برنامه و تهیه منابع لازم از بیستم اسفند ماه اجرای آن آغاز شود.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: در بسیاری از استان‌ها در خصوص مراکز ماده ۱۶ با کمبود روبرو هستیم این در حالی است که قصد نداریم که این مراکز را خودمان بسازیم زیرا هزینه آن بالاست و به همین دلیل باید از ساختمان‌های موجود و همچنین ظرفیت مراکز ماده ۱۵ استفاده شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان