arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

کدام کشور هدف حمله بعدی داعش خواهد بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک کارشناس مسائل تروریسم حمله برنامه‌ریزی‌شده داعش به انگلیس را مشابه حمله ارتش جمهوری‌خواه ایرلند به این کشور قلمداد کرد.

به گزارش انتخاب؛ رئیس سازمان دیده‌بان "تروریسم نوین" در انگلیس معتقد است عناصر گروه تروریستی داعش در حال برنامه ریزی برای حمله‌ای همه جانبه علیه مردم انگلیس است که مقیاس آن مشابه حمله مبارزان ارتش جمهوری خواه ایرلند در 40 سال پیش خواهد بود.

"مکس هیل"، وکیل نظارت بر قوانین انگلیس در امور تروریسم و رئیس سازمان دیده‌بان "تروریسم نوین" در مصاحبه با روزنامه ساندی تلگراف گفت: تروریست‌های داعش شهرهای بزرگی را هدف قرار داده‌اند، اقدامات آنها به قدری بزرگ و گسترده است که نمی توان نادیده گرفت. تهدید آنها با برنامه هایی از پیش تعیین شده است و هر غیرنظامی را تهدید می کند. برنامه ریزی آنها حاکی از بروز خطری عظیم است که نباید آن را نادیده گرفت.

وی اظهار داشت: بدون شک، رویداد خطرناکی در حال وقوع است و شدت آن مانند حمله ارتش جمهوری خواه ایرلند به انگلیس در دهه 70 میلادی است.

در حمله ارتش جمهوری خواه ایرلند به انگلیس در اواخر دهه 60 میلادی، بیش از 3600 نفر کشته شدند که 1000 نفر از آنان از اعضای نیروهای امنیتی انگلیس بودند.

مقامات امنیتی انگلیس بارها تکرار کرده اند که عناصر گروه تروریستی داعش با از دست دادن قلمرو خود در عراق و سوریه، انگلیس را هدف جدید خود قرار خواهند داد.
نظرات بینندگان