arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

ترامپ: اظهارات ضد روسی، توطئه دموکرات ها برای سرپوش گذاشتن بر شکست انتخاباتی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توییتری خود با انتقاد از اظهارات برخی سیاستمداران آمریکایی و اتهام های وارد شده به دولت روسیه مبنی بر دخالت آنها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: این گفتمان (ضد) روسی که توسط دموکرات ها مطرح شده و وسیله شیطنت رسانه ها قرار گرفته، جعلی است.
 
به گزارش انتخاب، «دونالد ترامپ» روز یکشنبه افزود: این اقدامات با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست بزرگ (دموکرات ها) و لو رفتن غیرقانونی اسناد (نهادهای امنیتی) صورت گرفته است.
 
روسیه متهم به انتشار صدها ایمیل خصوصی مقام های ارشد حزب دموکرات در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که سایه سنگینی بر فعالیت های سیاسی «هیلاری کلینتون» نامزد این حزب انداخت.
مهمترین گروه ایمیل های منتشر شده از طریق پایگاه اینترنتی «ویکی لیکس» نشان می داد که مقام‌های کمیته ملی حزب دموکرات گرچه وظیفه داشتند تا در جریان رقابت‌های درون حزبی، بی طرفانه رفتار کنند، از همان ابتدا به صورت پنهانی علیه سناتور «برنی سندرز» نامزد رقیب «هیلاری کلینتون» دسیسه چینی می کردند و سعی در تخریب او داشتند.
 
«باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا مستقیماً روسیه را عامل هک سرورهای حزب دموکرات می دانست و در واکنش به این مسئله، 35 دیپلمات روس را اخراج و دستور توقف فعالیت دو مجتمع دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا را صادر کرد. روسیه اما این اتهامات را مردود دانسته است.
 
این در شرایطی است که برخی رسانه های آمریکا همچنین مدعی ارتباط پنهانی مقام های اطلاعاتی روسیه با نزدیکان ترامپ در سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری هستند که این مسئله واکنش های بسیاری را در فضای سیاسی آمریکا به همراه داشته است.
 
نزاع لفظی کاخ سفید با خبرنگاران و رسانه ها در روزهای گذشته شدت بیشتری به خود گرفت و موجب شد که برخی خبرنگاران حتی از حضور در کنفرانس های خبری منع شوند.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرده که امسال در مراسم شام سالانه کاخ سفید برای خبرنگاران شرکت نمی کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان