arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

ثبت روزانه ۱۰ حمله علیه پناهجویان در آلمان در ۲۰۱۶

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس آمار وزارت کشور آلمان در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) روزانه به طور متوسط ۱۰ حمله علیه پناهجویان در این کشور صورت گرفته است.
 
به گزارش انتخاب، براساس این آمار در مجموع ۵۶۰ نفر در نتیجه این حملات مجروح شده‌اند که ۴۳ نفر آنها کودک بودند.
 
۷۵ درصد این حملات در خارج از محل اسکان پناهجویان بوده و نزدیک به ۱۰۰۰ مورد این حملات در داخل محل‌های سکونت پناهجویان رخ داده است.
 
سیاست آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مورد گشودن درهای این کشور به روی پناهجویان باعث چند قطبی شدن جامعه آلمان و افزایش جرائم شده است.
 
آلمان در حال حاضر با شمار زیاد درخواست پناهندگی روبروست و وقوع چندین مورد حمله تروریستی در سراسر اروپا، نگرانی‌هایی را در مورد امنیت در این کشور ایجاد کرده است.
 
شمار پناهجویانی که در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) وارد آلمان شده‌اند، ۲۸۰ هزار نفر برآورد شده که نسبت به سال قبل از آن (۲۰۱۵) بیش از ۶۰۰ هزار نفر کاهش داشته است.
 
این کاهش ناشی از بستن مسیر عبور پناهجویان در منطقه بالکان و توافق ترکیه با اتحادیه اروپا دانسته شده است.
 
انتظار می‌رود مسئله پناهجویان، موضوعی مهم در انتخابات پارلمانی آلمان باشد. قراراست انتخابات پارلمانی این کشور در سپتامبر سال جاری برگزار شود.
 
وزارت کشور آلمان این آمار را در پاسخ به سوالات پارلمان ارائه کرده است. در این آمار هیچ گونه مقایسه‌ای در مورد حملات علیه پناهجویان به نسبت سال های گذشته نشده و به این دلیل که از سال ۲۰۱۶ وقوع این گونه جرائم در طبقه بندی جداگانه‌ای قرارداده شده است.
 
به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای که منتشر کرده به شدت این گونه خشونت‌ها را محکوم کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان