arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

اسکناس 10 هزار ریالی جدید رونمایی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری صبح امروز در پنجاه و ششمین مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی حضور یافت و قرار است در حاشیه این مجمع علاوه بر سامانه «نسیم» از اسکناس ۱۰ هزار ریالی جدید نیز رونمایی شود.
 
به گزارش انتخاب، رئیس جمهوری صبح امروز در پنجاه و ششمین مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی حضور یافت و قرار است در حاشیه این مجمع علاوه بر سامانه «نسیم» از اسکناس ۱۰ هزار ریالی جدید نیز رونمایی شود.
 
در حاشیه برگزاری مجمع، رئیس جمهوری از سامانه های حاکمیتی مربوط به بانکداری الکترونیکی و نظارتی بانک مرکزی همچون سامانه نسیم رونمایی می کند که کار آن انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی است. سامانه های دیگر همچون چکاوک، ‌صیاد و مکنا نیز در حال تکمیل شدن هستند.
 
همچنین در حاشیه این مراسم رییس جمهوری جلسه ای با مدیران بانک مرکزی خواهد داشت و از کتاب کُره طلای جواهر نشان و اسکناس ۱۰ هزار ریالی جدید رونمایی می کند.
براساس مصوبه مجلس، ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی شامل رئیس جمهور (رئیس مجمع)، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور، دو نفر از وزرا به انتخاب هیئت وزیران است.
 
وظایف مجمع عمومی نیز شامل رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی و اتخاذ تصمیم نهایی نسبت به گزارش های هیئت نظار، رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد تقسیم سود ویژه، انتخاب اعضای هیات نظار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی، سایر وظایفی که طبق مقررات این قانون به عهده مجمع عمومی گذارده شده، می شود.
 
جلسات مجمع عمومی بانک حداقل سالی یک بار تا پایان تیر ماه و نیز در مواقع دیگر به نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی یا به پیشنهاد رییس کل بانک‌مرکزی به دعوت وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می شود.
 
حضور تمام اعضایی که حق رأی دارند و رئیس کل یا قائم مقام رئیس کل بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره و اخذ تصمیم در جلسات مجمع عمومی، ضروری است. تصمیمات مجمع عمومی به اکثریت آرا دارندگان حق رأی اتخاذ خواهد شد.
 
هر چند بر اساس قوانین این مجمع باید تا پایان تیر ماه سال جاری برگزار می شد؛ اما مجمع عمومی بانک مرکزی با حدود ۸ ماه تاخیر امروز نهم اسفند ماه در حال برگزاری است.
 
قرار است در جریان برگزاری مجمع گزارشی از روند فعالیت بانک مرکزی و تغییرات شاخص های کلان در دولت یازدهم ارائه شود.
 
گفتنی است؛ مقامات ارشد بانک مرکزی گزارش مربوط به مجمع را تدوین و جمع آوری کرده اند.
 
یادآور می شود، پنجاه و پنجمین مجمع عمومی بانک مرکزی نیز با تاخیر حدود شش ماه ۲۴ بهمن ماه سال گذشته با حضور رییس جمهوری در محل بانک مرکزی برگزار شد و ولی اله سیف، در جریان برگزاری این مجمع گزارشی از روند فعالیت بانک مرکزی و تغییرات شاخص های کلان در دولت یازدهم ارائه کرد همچنین رییس جمهوری نیز ضمن اعلام درخواست هایی از شبکه بانکی در پساتحریم بر اهمیت انضباط پولی برای دولت تاکید کرده بود.
منبع:اقتصاد آنلاین
نظرات بینندگان